عبدالله: ترک سنگر،جواب جنایات‌ گروه‌های تروریستی نیست

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 40818

به گزارش خبرگزاری اطلس،رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید که تمام گروه‌های تروریستی در انجام “جنایات ضد انسانی” یکسان هستند و مهم نیست که با چه نامی یاد می‌شوند.

محمد رسول باوری، سر پرست وزارت اطلاعات و فرهنگ که در این نشست سخن می‌گفت خواستار تطبیق کامل قانون آزادی بیان در کشور شد و از هدف قرار گرفتن خبرنگاران توسط تروریستان ابراز نگرانی کرد.

از سویی هم محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور نیز با ارسال پیامی گفت که تروریستان در یک‌هفته اخیر با حمله به خبرنگاران، دشمنی خود را با آزادی بیان اعلام کردند که این حملات آنان مصداق کامل جنایت جنگی محسوب می‌شود.

وی افزود که حکومت طرز العمل مصئونیت خبرنگاران را روی دست دارد و به زودی اجرا خواهد شد و ما متعهد به حمایت از رسانه‌ها و آزادی بیان هستیم.

آقای غنی از مدیران و صاحبان رسانه‌ها خواست که در همکاری با وزارت کار و امور اجتماعی، قوانین کار افغانستان را در مورد استخدام خبرنگاران و کارمندان رسانهٔ رعایت نمایند.

در همین حال نماینده یونسف نیز خواستار مجازات عاملان حوادث اخیر تروریستی علیه خبرنگاران کشور شد و از حکومت خواست که در تأمین امنیت خبرنگاران جدی عمل نماید.

صدیق‌الله توحیدی، نماینده کمیته مصئونیت خبرنگاران گفت که امروز باید روی نقطه ضعف نیروهای امنیتی کشور انگشت گذاشت و حکومت باید توجه جدی برای تأمین امنیت خبرنگاران کند.

آقای توحید تأکید کرد که ما در این اواخر شاهد نوعی حملات هدفمند بر علیه خبرنگاران هستیم و شکی وجود ندارد که ترور عبدالمنان ارغند، حمله به خبرنگاران در کابل و ترور خبرنگار بی‌بی‌سی در خوست در یک هماهنگی انجام شده باشد.

وی تصریح کرد که داعش خبرنگاران را مرتد خوانده‌است و آنان را هدف قرار می‌دهند؛ اما این تروریستان باید بدانند که با هدف قرار دادن خبرنگاران نمی‌توانند جریان آزادی بیان را متوقف بسازند و مانع کار ما شود.

نماینده کمیته مصئونیت از خبرنگاران گفت که این وظیفه حکومت است تا امنیت خبرنگاران را تأمین کنند و از خانواده‌های شهدای کشور، به ویژه خانواده شهدای رسانه‌ها حمایت کند.

وی افزود که این بار نخست نیست که گروه‌های تروریستی مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند؛ بلکه در گذشته نیز چنین اقداماتی ضد بشری را انجام داده بودند.

آقای عبدالله تأکید کرد که ماهیت گروه‌های تروریستی در انجام اعمال ضد انسانی یکسان است و فرقی نمی‌کند که به چه نامی یاد می‌شود.

رئیس اجراییه کشور اطمینان داد که خواسته‌ی اهل رسانه‌ها عملی خواهد شد و یک طرز العمل در این زمینه به وجود خواهد آمد.

وی همچنان گفت که متأسفانه ما در سطح ملی شاهد یک اجماع همگانی برای مبارزه در برابر تروریزم نبودیم و این پراکندگی سبب تقویت این گروها شده‌است.

آقای عبدالله خاطرنشان کرد که از ۸۰۰ تهدید دشمن تا کنون ۸۰ تهدید آنان در مناطق مختلف کشور عملی شده‌است که خوشبختانه از سوی نیروهای امنیتی دفاع شده‌ است.

او گفت که ترک سنگر و تغییر موقف پاسخ جنایت‌های گروه‌های تروریستی نیست؛ بلکه در برابر آنان باید قاطعانه مبارزه نماییم.

رئیس اجراییه کشور تأکید کرد که تأمین امنیت باید سراسری باشد و روی مناطق کوچک تمرکز نکند، در غیر آن تمام قشرها جامعه آسیب‌پذیر خواهند بود؛ زیرا دشمنان ما شهرهای کشور را مبدل به خط مقدم نبرد کرده‌اند.

آقای عبدالله در اخیر از مدیران رسانه‌ها خواست که در هماهنگی با نیروهای امنیتی، امنیت خبرنگاران خود را تأمین کنند.

نگرانی‌ها در مورد تأمین امنیت خبرنگاران زمانی اوج گرفت که در طی دو هفته گذشته ۱۱ خبرنگار در مناطق مختلف کشور مورد هدف قرار گرفته و جان شان را از دست دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟