عبدالله به بریتانیا رفت

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 43514

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در یک سفر سه روزه برای گفتگو با مقامات بریتانیایی و افزایش کمک های نظامی بریتانیا به افغانستان در صدر یک هیات دولتی به لندن رفت.

ریاست اجرایی با نشر خبرنامه ای نوشته است، آقای عبدالله، به منظور گفتگو با مقام‌های بریتانیا برای گسترش روابط و افزایش کمک‌های آن کشور امروز (چهارشنبه)به لندن رفت.

خبرنامه‌ای ریاست اجرایی گفته است که آقای عبدالله، در این سفر سه روزه برعلاوۀ دیدار و گفتگو با خانم ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا و شاهزاده چارلز، ولیعهد آن کشور، با مقام‌های ارشد غیرنظامی و نظامی آن کشور، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

تحکیم و گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور، قدردانی از کمک‌های بریتانیا برای حکومت و مردم افغانستان، ‌مبارزه با دهشت‌افگنی، ‌افزایش کمک‌های نظامی و ملکی بریتانیا برای افغانستان و تجهیز و آموزش قوای مسلح افغانستان، از آجندای گفتگوی رئیس اجرائیه افغانستان با مقام‌های بریتانیایی است.

همچنان در خبرنامه آمده است: “رفاه اقتصادی و کاهش فقر، کمک به عودت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی، اصلاحات و پیشرفت‌ها در حکومت وحدت ملی، ‌تقویت حکومت‌داری خوب، مبارزه با فساد، راه‌های تأمین امنیت و دست‌یافتن به صلح و روابط و نقش منطقه‌ای افغانستان محور اصلی بحث‌ها و مذاکرات این سفر را تشکیل می‌دهند”.

این سفر عبدالله، به دعوت مرکز مطالعات دین، آشتی و صلح دانشگاه وینچستر بریتانیا صورت می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟