عبدالله: برخی از کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم صادق نیستند

  • انتشار: ۲۴ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 26324

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که افغانستان همواره قربانی تروریسم بوده، اما شماری از کشورهای منطقه با این که خود را حامی افغانستان در امر مبارزه با تروریسم عنوان می‌کنند، اما صادق نیستند.

دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی روز گذشته (جمعه) در چهارمین نشست گفت‌وگوهای افغانستان و آسیای میانه در ولایت بامیان می‌گوید، برخی از کشورها با دسته‌بندی گروه‌های تروریستی به گونۀ از آنان حمایت مالی و نظامی می‌کنند.

آقای عبدالله می‌گوید، طالب، داعش،‌ القاعده و دیگر دسته‌های تروریستی خوب و بد ندارند و همه دشمن مردم هستند.

رئیس اجرایی می گوید؛ در حالی که افغانستان از یکسو در انتقال انرژی، ترانزیت و ارتباطات فرهنگی، زمینه های گفتگو را با کشورهای همسایه به ویژه آسیای مرکزی مساعد می نماید، گروه های تروریستی و مافیای مواد مخدر و جنایت کاران جرایم سازمان یافته در صدد سوء استفاده از كشور ما هستند.

چهارمین نشست گفت‌وگوهای افغانستان و آسیای میانه روز جمعه از سوی مرکز مطالعات استراتیژیک در بامیان به هدف دست‌یابی به راهبرد عملی در امر مبارزه با تروریسم، هراس‌افگنی و جلوگیری از گسترش تروریستان در منطقه، گشایش یافت که در آن نماینده‌گان بیش از ده کشور به شمول آمریکا، نمایندۀ ناتو، مقام‌های حکومتی و نهادهای جامعۀ مدنی اشتراک کرده‌اند و برای دو روز ادامه دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟