عبدالله برای رایزنی درباره صلح افغانستان عازم اسلام‌آباد شد

  • انتشار: ۷ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 95262

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی صبح امروز (دوشنبه ۷ میزان) برای رایزنی درباره صلح افغانستان عازم اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی اظهار داشت که عبدالله به دعوت رسمی عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان در راس یک هیات بلندپایهه جمهوری اسلامی افغانستان عازم اسلام‌آباد شده است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی در این سفر در رابطه با تلاش‌های صلح پایدار، با عزت و عادلانه در افغانستان با رهبران ارشد جمهوری اسلامی پاکستان بحث و تبادل نظر می‌کند.

عبدالله در جریان اقامت خود در پاکستان با عارف علوی رئیس‌جمهور، عمران‌خان نخست وزیر، اسد قیصر رئیس مجلس نمایندگان، محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا، شاه‌محمود قریشی وزیر امور خارجه، جنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش و سایر مقامات این کشور ملاقات می‎‌کند.

معاونان شورای عالی مصالحه ملی، مشاوران و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی افغانستان، رئیس شورای عالی مصالحه ملی را در سفر به پاکستان همراهی می‌کنند.

عبدالله عبدالله قبل از سفر به اسلام‌آباد گفت: «در سفر به اسلام آباد با رهبران و مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی پاکستان درباره تلاش‌های صلح صحبت می‌کنیم. امیدواریم با سفر به اسلام آباد فصل تازه‌ای از همکاری‌های مشترک میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه برقراری صلح پایدار و با عزت باز گردد.»

گفتنی است که این نخستین سفر عبدالله در یک دهه اخیر به جمهوری اسلامی پاکستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟