عبدالله: برای تأمین امنیت خبرنگاران اقدام خواهد شد

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 40689

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که در نشست شورای امنیت ملی تمام پیشنهادات نهادهای مدافع حقوق رسانه‌ها و خبرنگاران بررسی خواهد شد.

وی امروز سه‌شنبه، ۱۱ ثور طی نشستی در کابل گفت که در نشست شورای امنیت ملی امروز پیشنهادات خبرنگاران بررسی و به آن رسیدگی خواهد شد.

رییس اجرایی بار دیگر حملات انتحاری دیروز کابل را جنایت علیه بشریت خواند و افزود، در زمینه تأمین امنیت رسانه‌ها و خبرنگاران اقدامات لازم روی دست گرفته می‌شود.

عبدالله گفت که خبرنگاران در سنگر آزادی بیان در خط  مقدم قرار دارند و ما برای رسیدگی به مشکلات و پیشنهادات جامعه رسانی، تلاش می‌کنیم.

این درحالی است که در حملات انتحاری دیروز ۲۹ تن به شمول ۹ خبرنگار جان باختند. نهادهای مدافع حقوق رسانه‌ها، خواستار بررسی این قضیه از سوی محکمه بین‌المللی شده است.

همچنان ده ثور به عنوان روز خونین خبرنگاران در کشور نام گذاری شده است. خبرنگاران دیروز زمانی مورد حمله قرار گرفتند که برای پوشش رویداد انتحاری به محل حضور یافته بودند.

افغانستان، هنوز یکی از کشورهای خطرناک برای خبرنگاران در جهان به شمار می‌رود. سال گذشته در رده سومین کشور خطرناک برای خبرنگاران در جهان شناخته شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟