عبدالله: با گره زدن صلح و انتخابات، هر‌دو را از دست می‌دهیم

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 55997

داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشست شورای وزیران تاکید کرد: «اگر صلح و انتخابات را با هم گره بزنیم، شاید نتوانیم به هر دو هدف تعیین شده برسیم. بنابراین، بسیار مهم است که روی هر دو در جایش تمرکز صورت گیرد و از ضیاع وقت جلوگیری شود.»

همچنین عبدالله در خصوص ایجاد حکومت موقت گفت، تشکیل «حکومت موقت» برای یک هدف موقت، به سود مردم افغانستان نیست و در این زمینه، بحثی صورت نگرفته است.
رییس اجراییه کشور ضمن مهم‌خواندن تأمین صلح در کشور بیان داشت، در روزهای اخیر تلاش‌هایی صورت گرفت تا فعالیت‌ها در عرصۀ مذاکرات صلح متمرکز شود.
به گفته او، شخصیت‌های سیاسی باید با همکاری و کمک همدیگر، از نظام جمهوری اسلامی و مطالبات مردم در مذاکرات صلح نمایندگی کنند.
او بر تشکیل هیأتی همه شمول در مذاکرات صلح تاکید کرد و گفت که اصل تعیین سرنوشت مردم به دست مردم، جز خطوط اساسی در مذاکرات صلح است.
رییس اجرایی از تمام نهادهای دولتی خواست که در راستای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه با کمیسیون‌های انتخاباتی همکاری کنند و میدان باید به همۀ نامزدان مسطح شود.
عبدالله عبدالله همچنین اطمینان داد که در سطح همکاری نهادهای امنیتی و نیروهای حمایت قاطع هیچ‌گونه تغییری ایجاد نشده و ناتو متعهد به حمایت دوام‌دار از افغانستان است.
وی افزود کاهش احتمالی نیروها به معنای قطع همکاری‌ها نخواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟