عبدالله: با هرگونه طرح محدودسازی سوء‌استفاده از امکانات دولتی در انتخابات موافق هستم

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 61116

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی اعلام کرد که با هرگونه طرح محدودسازی سوء‌استفاده از امکانات دولتی به منظور کمپاین و مبارازت انتخاباتی، موافق می‌باشد.

عبدالله که امروز (23 ثور) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد گفت که با تدابیری که حکومت در زمینه برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه روی دست گرفته، نگرانی‌های نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص عادلانه بودن این پروسه رفع خواهد شد.

به نقل از جمهور؛ وی بیان داشت:«بخش دوم انتخابات بخشی است که مربوط به استفاده از امکانات حکومتی در کمپاین می‌شود. در این قسمت تعهد ما به حیث مسوول اجرایی حکومت این است که با هرنوع طرح نامزدان انتخابات که محدود بسازد، مانع سوءاستفاده از امکانات دولتی به نفع کمپاین شود، موافقت خواهم کرد.»

اما عبدالله تاکید کرد، با درنظرداشت ارایه خدمات دولت برای مردم با این گونه طرح در صورتی موافقت می‌کند که توقفی در اجرای کار برای مردم افغانستان ایجاد نشود، زیرا مردم در شرایط کنونی به خدمت و کمک‌رسانی ضرورت دارند.

او همچنان از تعهد حکومت وحدت ملی نسبت به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به موقع سخن گفت که با تطبیق طرح استفاده از بایومتریک، مردم توقع دارند تا انتخابات ریاست‌جمهوری شفاف برگزار گردیده، قدمی برای ثبات افغانستان، حاکمیت قانون و استحکام پایه‌های نهادهای دولتی برداشته شود.

رییس اجرایی افزود: توقع ما از کمیسیون همین است که با درنظرداشت مدتی که پیش‌بینی شده با سرعت برنامه کاری خود را ارایه کنند و تمام نهادهای دولتی به شمول نهادهای امنیتی موظف هستند که در حمایت از پروسه انتخابات تمام انرژی، توان و منابع شان را در اختیار برگزاری موفقانه انتخابات قرار دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟