عبدالله: انتخابات به دور دوم نخواهد کشید/ تیم ثبات و همگرایی برنده است

  • انتشار: ۸ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69656

داکتر عبدالله رییس تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی مدعی است که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم نمی‌رود و او برنده این انتخابات خواهد بود.

عبدالله در یک نشست خبری در کابل اظهار داشت: ما با رأی بلند امدیم در این دور، روز گذشته مشغول جمع‌آوری آرا بودیم و به این نتیجه رسیدیم که رأی ما بلند است و با این‌که در روزهای آینده جلو تقلبات گرفته شود، رأی ما به مراتب بلند‌تر می‌شود.

عبدالله خطاب به کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی تاکید کرد، رأی بدون بایومتریک به هیچ صورت قابل اعتبار نیست و تیم او از این روند نظارت می‌کند تا جلو تقلب گرفته شود.

عبدالله خاطرنشان کرد که انتخابات ۲۰۱۹ با همه کاستی‌هایش، یک قدم در راه مردم‌سالاری در کشور بود؛ کاستی‌هایی نظیر انتقال فهرست‌ها به جاهای مختلف در روز انتخابات که نباید صورت می‌گرفت.

وی اضافه کرد: بعضی از مقامات در ولایت‌ها در کار انتخابات مداخله کردند و همراه‌شان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رییس تیم ثبات و همگرایی تصریح کرد: اعلان نتایج وظیفه کمیسیون‌های انتخاباتی است، اما این را می‌گویم که رای ثابت و پاک مردم افغانستان سرنوشت را تعیین می‌کند و مشارکت مردم در سطحی که باید می‌بود، نبود، شرایط افغانستان به قسمی بود که از سه روز قبل از انتخابات جنگ‌ها به راه انداخته شد؛ در عملی کردن تهدیدات طالبان و گروه‌های دیگر هیچ شکی وجود نداشت و با وجود این تهدیدات مردم افغانستان ثابت کردند که تنها انتخابات را برای انتخاب زعیم سیاسی‌شان می‌دانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟