عبدالله: اقدامات یک جانبه «اشرف غنی» دیگر قابل تحمل نیست/ روند صلح نباید در انحصار ارگ باشد

  • انتشار: ۷ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 75782

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت ضمن انتقاد از تصمیم گیری های یک جانبه ریاست جمهوری گفت: تصمیم گیری یک جانبه خلاف توافقنامه تشکیل حکوت وحدت ملی است.

وی اظهار داشت: ارگ ریاست جمهوری صلاحیت تصمیم گیری‌های یک‌جانبه را ندارد اما دست به این کار می‌زند که دیگر قابل تحمل نیست.

وی افزود: بر اساس توافقنامه تشکیل «حکومت وحدت ملی»، ارگ ریاست جمهوری صلاحیت تصمیم گیری های یک جانبه را ندارد اما ارگ همواره این توافق را نقض کرده است.

رئیس اجرائی دولت بیان داشت: حکومت وحدت ملی تا زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به عزل و نصب های اخیر اشرف غنی گفت: تحت نام اصلاحات چه کارهایی که نشد! از معاون اول رئیس جمهور گرفته تا نهادهای معتبر ملی تحت عنوان اصلاحات به هم خورد و فساد گسترده که سرخط اخبار است به وجود آمد.

عبدالله درباره جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری گفت: کسی نمی تواند او را خلع کند، اگر جنرال دوستم به عنوان معاون اول ریاست جمهوری اجرای وظیفه کند ما از او حمایت می کنیم.

عبدالله عبدالله همچنین تاکید کرد: روند صلح نباید در انحصار ارگ ریاست جمهوری باشد؛ صلح از هر مقامی بالاتر است و نباید به‌خاطر کرسی و مقام از صلح هراس داشته باشیم.

وی اضافه کرد که برای صلح قید و شرط نمی‌گذارد اما در جریان مذاکرات، شرط‌های خود را ارائه خواهد کرد.

عبدالله عبدالله خطاب به کمیسیون‌های انتخاباتی نیز اظهار داشت که این نهادها باید به تمام شکایت‌های این روند رسیدگی کرده و نتایج را اعلام کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟