عبدالله: افغانستان هنوز آماده خروج کامل نیروهای خارجی نیست

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70396

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه حکومت با بیان این مطلب که طی یک سال گذشته بخشی از نیروهای خارجی از افغانستان خارج شده، تاکید کرد افغانستان هنوز آماده خروج کامل نیروهای خارجی نیست.

عبدالله در گفتگو با شبکه خبری «فرانسه ۲۴» اظهار داشت: خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان مشروط به پیشرفت گفت‌وگوهای صلح خواهد بود.

وی اضافه کرد: مقداری کاهش صورت گرفته و در آینده سربازان بیشتر افغانستان را ترک خواهند کرد، اما خروج کامل نیروها مشروط خواهد بود و این موضوع بخشی از مذاکرات بین افغان‌ها و طالبان  و همچنین آمریکا و طالبان خواهد بود.

رییس اجراییه خاطر نشان کرد: در حالیکه جنگ ادامه دارد، داعش و القاعده حضور دارند و پیشرفتی در گفتگو های صلح به دست نیامده، افغانستان آماده خروج کامل نیروهای آمریکایی نیست.

وی همچنین در مورد انتخابات گفت: کمیسیون انتخابات باید نتایج نهایی را اعلام کند، اما باید به این نکته اشاره کنم که شواهد حاکی از این است من در این انتخابات رای بیشتری نسبت به سایر کاندیداها دارم. 

عبدالله در پاسخ به این سوال که واکنش شما در صورت پیروزی اشرف غنی در انتخابات چه خواهد بود، گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد که اینکه کمیسیون به صورت شفاف آرای مردم را شمرده و نتایج را اعلام کند، بنابراین شفافیت برای ما اهمیت دارد فارغ از اینکه این نتیجه به نفع ما یا علیه ما باشد.

به نوشته فارس؛ اوهمچنین تاکید کرد: در انتخابات سال دیگر چیزی به عنوان دولت وحدت ملی نخواهد بود و قطعا انتخابات برنده خواهد داشت. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟