عبدالله از کشورهای جهان درخواست کمک کرد

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 13160

عبدالله عبدالله از تمامی کشورهای جهان می‌خواهد که در کار مبارزه با هراس‌افگنی به افغانستان کمک کنند.

آقای عبدالله در «نشست جهانی کمک‌های بشردوستانۀ جهان» که در ترکیه برگزار شده‌است، تأکید می‌ورزد که برای پایان‌دادن به بحران بناه‌جویی باید به افغانستان کمک شود.

آقای عبدالله درسخنانش در این نشست گفت: که کشورهای جهان باید دست‌به‌دست هم دهند و ببینند که چه‌گونه می‌توانند جلو بحران‌ها را در کشورهای جنگ‌زده و بحران‌زده بگیرند و نگذارند که مکتب‌ها و مرکزهای صحی آماج حمله‌ها قرارگیرند.

در همین حال، بانکی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید که ادامۀ درگیری‌ها از سوی گروه‌های هراس‌افکن امید مردم را به یأس مبدل ساخته‌است: “ما باید در زمینه‌های انسانی سرمایه‌گذاری کنیم. ما نیاز داریم که به کمک‌های مستقیم به مردمان و جوامع محلی ادامه دهیم. خالیگاه‌ها را در این زمینه پر کنیم و نیز در آبادی جوامع پایدار و با ثبات سرمایه‌گذاری کنیم.”

همه با هم یک صدا بر بهبود زندگی در بخش‌های آسیب بذیر تاکید می‌ورزند، اما ظاهرا راه کار مناسب برای دست یابی به این هدف مهم کم از کم در روز نخست این نشست ارائه نشده است.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه می‌گوید:”درد، رنگ و زبان نمی‌شناسد؛ روزانه در جهان ده‌ها تن کشته می‌شوند و ما برای به‌میان‌آوردن زنده‌گی امن و مناسب، باید به خشونت‌ها پایان دهیم و همه مسؤولیت‌پذیر باشیم.”

این نشست برای ۲ روز ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود که در کشور‌های آسیب‌پذیر مکان‌های امن برای زنده‌گی‌کردن فراهم شود؛ افغانستان که از رهگذر حقوق بشری یکی از مکان‌های نامناسب برای زنده‌گی گفته می‌شود، دیده شود که برای از میان‌برداشتن این چالش چه دستاورد‌هایی خواهد داشت!

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟