عبدالله از مقامات هندی خواستار تسریع در روند توسعه بندر چابهار شد

  • انتشار: ۸ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31247

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی در در سفر به هند و دیدار با مقامات هندی با بیان اینکه بندر چابهار یک منطقه مهم و استراتژیک است از دولت هند خواستار تسریع در توسعه این بندر شد.

عبدالله رئیس اجرائی با بیان اینکه طرح توسعه بندر چابهار زمینه افزایش مبادلات تجاری بین هند و افغانستان را فراهم می کند تصریح کرد این بندر مهم و استراتژیک باعث رونق اقتصادی کشورهای منطقه می شود.

عبدالله عبدالله روز گذشته (جمعه) در اندیشکده ‘شورای امور بین الملل هند اظهار کرد بندر چابهار از موقعیت استراتژیکی برای ارتباط هند، افغانستان و کشورهای آسیای میانه برخوردار است .

وی تصریح کرد افغانستان خواستار تسریع در توسعه بندر چابهار است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان اظهار کرد افغانستان در چند روز آینده نخستین محموله برنج را از طریق بندر چابهار دریافت می کند.

توافق چابهار که سال گذشته در سفر همزمان نخست وزیر هند و رئیس جمهوری افغانستان به ایران میان دهلی، کابل و تهران منعقد شد با اهدافی چون فعال سازی کریدور شمال- جنوب و رونق یافتن برنامه های حمل و نقل میان سه کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عبدالله عبدالله اظهار کرد افغانستان خواستار دوستی با تمام کشورها ازجمله هند ،پاکستان و ایران است.

وی با تقدیر از سرمایه گذاری هند در افغانستان اظهار کرد هند تاکنون احداث 116 طرح زیرساختی را در افغانستان به عهده گرفته است .

هند و افغانستان چندی پیش با راه اندازی خطوط هوایی باری در نظر دارند میزان تجارت میان دو کشور را به 500 میلیون دالر افزایش دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟