عبدالله: آرای ۲۷ ولایت دوباره بازشماری شود/ کمیسیون انتخابات: بازشماری مجدد امکان ندارد

  • انتشار: ۲۴ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 72258
انتخابات

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله اعلام کرد بخشی از آرای ۲۷ ولایت که بدون حضور ناظران این ستاد انتخاباتی از سوی کمیسیون بازشماری شده باید مجددا بازشماری شود.

رهبران این تیم انتخاباتی می‌گویند روندی که بدون حضور ناظران آن‌ها و دیگر تیم‌های انتخاباتی و نهاد‌های ناظر انجام شده، قانونی نبوده و مورد قبول نمی‌باشد.

فریدون خوزن، سخنگوی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی امروز یکشنبه (۲۴ قوس) به خبرگزاری جمهور گفت: «روندی که ناظرین تیم‌های انتخاباتی و نهاد‌های ناظر انتخاباتی در آن حضور نداشته باشد قانونی نیست و نیازمند بازشماری و تفتیش مجدد می‌باشد.»

سخنگوی تیم انتخاباتی عبدالله افزود: «ما قبلا هم گفته بودیم که بازشماری آرا بدون حضور ناظرین ما قانونی نیست و نمی‌توانیم تصمیم‌های کمیسیون انتخابات در این رابطه را بپذیریم.»

از سوی دیگر، کمیسیون مستقل انتخابات در واکنش به این موضوع اعلام کرده که بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در ۲۷ ولایت به شکل قانونی انجام شده است و امکان بازشماری مجدد وجود ندارد.

عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات گفت: «روند بازشماری آرا امروز در هفت ولایت باقی مانده آغاز شده و با تکمیل آن، نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟