عبدالله: آخرین فرصت ها برای صلح هنوز باقی است

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 117102
عبدالله عبدالله

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در پیامی به مناسبت عید قربان گفت: آخرین فرصت‌ها برای رسیدن به یک توافق سیاسی و تأمین صلح عادلانه و پایدار در کشور هنوز باقی است.

عبدالله در این پیام تاکید کرد که مردم افغانستان انتظار دارند با تسریع مذاکرات از این فرصت استفاده درست شود.

به گفته وی، مردم در شرایطی به تجلیل عید می‌پردازند که افغانستان شاهد جنگ تحمیلی، ظالمانه و سراسری است که در نتیجه آن هزاران تن آواره، بی‌خانمان و صدها تن دیگر کشته و زخمی شده‌اند.

در بخشی از پیام رئیس شورای عالی مصالحه ملی آمده است: «هنوز هم مخالفان مسلح از راه نظامی و مسلحانه اهداف سیاسی‌شان را دنبال می‌کنند. چنان‌که پیوسته تاکید کرده‌ایم جنگ و درگیری راه حل بحران افغانستان نیست و هیچ گروهی را به نتیجه دلخواه نمی‌رساند. راه حل بحران ۴۳ ساله افغانستان گفتگوی سازنده و معنادار و دستیابی به یک تفاهم سیاسی می‌باشد.»

وی تصریح کرد که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، هیچ بهانه‌ای برای تداوم جنگ و خشونت وجود ندارد و ادامه کشتار، خونریزی و نابودی زیرساخت‌ها و دارایی‌ عامه و دستاوردهای مردم افغانستان، به‌معنای دشمنی آشکار با پیشرفت، آبادی و عزت کشور است.

عبدالله عبدالله به مذاکرات سطح بالا میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه اشاره کرد و گفت: «دیدگاه‌های خویش را در مذاکرات دوحه با طرف طالبان با وضاحت و روشنی مطرح کردیم و از آنان نیز خواستیم تا بیایند و مشکل را از طریق‌ گفتگو و مذاکره حل نماییم و به جنگ و خونریزی در کشور پایان دهیم. »‏

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افزود که از تلاش‌های صلح حمایت می‌کند و برای تحقق صلح تلاش خواهد کرد، اما دفاع از نظام و کشور را حق مشروع مردم افغانستان می‌داند و در این مسیر در کنار نیروهای دفاعی ـ امنیتی و مردم قهرمان کشور قرار دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟