عامل قتل ده ها غیرنظامی در غور از سوی امنیت رها شد

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20747

مقامات در ولایت غور می گویند؛ یک فرمانده داعشی که ده ها غیر نظامی را تاکنون به قتل رسانده است از سوی امنیت ملی از زندان رها شده است، این جنایتکار داعشی عامل ده ها قتل عام از جمله کشتن گروهی 35 دهقان، سنگسار رخشانه و چندین قتل دیگر می باشد.

غلام ناصر خاضع، والی غور می‌گوید که این فرمانده داعشی که نام ملا سعدیار نام دارد، به قتل ده‌ها غیرنظامی  و نیز سنگ‌سار رخشانه دست داشته است، از زندان رها شده است. این فرمانده داعش دو ماه پیش زمانی که برای درمانش به شفاخانه شهر فیروز کوه آمده بود، بازداشت شد.

پس از بازداشت این فرمانده داعش، سخنگوی والی غور و فرمانده پولیس این ولایت درباره مولوی سعدیار به رسانه‌ها گفتند که این مرد عامل اصلی سنگ‌سار رخشانه، عامل کشتن گروهی سی و پنج غیرنظامی و رئیس دادگاه صحرای داعش در منطقه غلمین بوده است.

به گزارش طلوع نیوز؛ عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور دو ماه پیش به رسانه‌ها گفته بود: «مولوی سعدیار یکی از فرماندهان گروه داعش است که برای درمان به شفاخانه آمده بود که از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است. مولوی سعدیار کسی است که دستور سنگ‌سار رخشانه را داده است و نیز متهم به کشتار گروهی باشنده‌گان این ولایت است.»

جنرال مصطفی محسنی، فرمانده پولیس غور دو ماه پیش در هنگامی بازداشت مولوی سعدیار، گفت: «ما مولوی سعدیار را بازداشت کردیم و این فرمانده داعشی دستور قتل چندین تن از نیروهای امنیتی را نیز داده است و به دستور این فرمانده داعشی چند تن از نیروهای امنیتی و نیز باشنده‌گان غور به قتل رسیده است.»

هرچند والی غور، فرمانده پولیس، سخنگوی والی و برخی دیگر از مقام‌های این ولایت حاضر نیستند درین باره با رسانه‌ها سخن بگویند، اما والی غور گفته است که او ملا سعدیار را به ریاست امنیتی ملی سپرده است، اما این نهاد این فرمانده داعش را رها کرده است.

اما رییس امنیت ملی غور در نشست که با خبرنگاران این ولایت داشته است رهایی ملا سعدیار را تایید کرده است و از آنان خواست است تا این موضوع را رسانه‌یی نکنند.

رهایی این فرمانده داعش با واکنش‌های تند فعالان جامعه مدنی و باشند‌گان غور روبرو شده است.

مولوی احمد شاه فرمانده معاون نام نهاد والی طالبان در غور، مولوی علاالدین فرمانده طالبان و قاری رحمت الله که به کشتن گروهی غیرنظامیان متهم هستند نیز پیش ازین از سوی نیروهای امنیتی غور بازداشت شده بودند اما در نتیجه پا در میانی بزرگان قوم، از بند رها شدند و در حال حاضر در برابر حکومت می‌جنگند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟