عامل اهانت به مهاجرین افغانی شناسایی شد

  • انتشار: ۹ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 2341
تعظیم مهاجرین افغانی در برابر افسر نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت: عامل آزار اتباع افغانستان که یک سرباز وظیفه بوده، شناسایی شده و قرار است دستگیر و به سازمان قضایی نیروهای مسلح تحویل داده شود.

به گزارش خبرگزاریاطلس به نقل از تلویزیون ایران، سردار احمدی مقدم پس از شرکت در جلسه ستاد حقوق بشر ایران با اشاره به فلمی که درباره آزار اتباع افغانستان در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: این فلم بررسی شد و بسیار بد و زننده بود و ما اینگونه اقدامات را قبول نداریم، اگر این افراد کاری غیرقانونی انجام داده اند باید با احترام طرد شوند یا به مجازات برسند، کسی حق ندارد رفتاری خارج از شئونات انسانی انجام دهد.

وی افزود: محل این عمل شناسایی و مشخص شد که این حادثه در سال ۹۲ صورت گرفته و فرد عامل دو کار بد انجام داده نخست اینکه یک رفتار بد کرده و دیگری باعث وهن و خدشه حیثیت نیروی انتظامی و نظام شده است.

سردار احمدی مقدم با اشاره با اشتراکات زیاد مردم افغانستان با مردم ایران افزود: ما در طول انقلاب هزاران نفر از افغانیها را در کشورمان پناه دادیم و این افراد نیز عمدتا انسان های زحمتکش و کارآمدی هستند و خدمات ارائه می دهند.

فرمانده نیروی انتظامی ایران با انتقاد از فراز و فرودهای برخورد با اتباع افغانستان افزود: ما باید بتوانیم حضور افغان ها را در ایران ساماندهی کنیم و حضورشان قانونی باشد.

وی گفت: اکنون اتباع افغانستان در دستگاه قضایی قابل حمایت نیستند، امکان فعالیت بانکی ندارند و بیمه نیز نمی شوند که تلاش کردیم با ساماندهی حضور قانونی آنها در کشور شرایط بهتری در این زمینه ایجاد کنیم.

سردار احمدی مقدم میزان جرم اتباع افغانستان از میانگین نرخ جرم در ایران بیشتر ندانست و گفت : بعضا در این زمینه بزرگ نمایی صورت می گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟