عالمی بلخی با مهاجرین مقیم مشهد دیدار خواهد کرد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 5604

مسئول شورای فرهنگی افغانستانی‌های مقیم ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس اظهار داشت: روز جمعه مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد میزبان وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری اطلس، «سید طاهر مدرسی حجازی» گفت: مهاجرین مقیم مشهد با همکاری شورای فرهنگی مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مراسمی را تدارک دیده‌اند تا ضمن خیر مقدم به آقای «سید حسین عالمی بلخی»، مهاجرین از آخرین تصمیمات دولتی و نشست‌های اخیر پیرامون مسئله مهاجرین اطلاعاتی کسب کنند.

وی افزود: در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های وزیر مهاجرین، درباره مهاجرین فاقد مدرک، مهاجرین دارای اقامت موقت و تحصیل دانش‌آموزان فاقد مدرک که به نظر می‌رسد با دستور رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران حل شده باشد، گفت‌وگو خواهد شد.

مسئول شورای فرهنگی افغانستانی‌های مقیم ایران گفت: مسئله حج مهاجرین از جمله مسائلی است که در این دیدار مطرح خواهد شد زیرا چند سالی است که مهاجرین از زیارت بیت‌الله الحرام در ایام حج محروم شده‌اند و دولت عربستان پذیرش زائر افغانستانی از ایران را منوط به موافقت وزارت حج افغانستان کرده است.

به گفته مدرسی چنانچه وزارت حج افغانستان بخشی از ظرفیت کشور افغانستان را به مهاجرین اختصاص دهد، این مسئله حل خواهد شد.

وی بیمه مهاجرین را از دیگر مسائلی که در این دیدار طرح می‌شود، عنوان کرد.

به گفته وی، مهاجرین چشم انتظار تحقق وعده مسئولان ایرانی برای بیمه مهاجرین در شش ماهه اول سال هستند.

سید حسین عالمی بلخی در رأس هیئتی به منظور شرکت در نشست چهارجانبه مهاجرین به ایران سفر کرده است و با وزیر کشور ایران دیدار و مذاکره کرد.

وی سپس پس از انجام دیدارهای رسمی، به شهر قم سفر کرد و قرار است روز جمعه در جمع مهاجرین مشهد حضور یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟