عادات و اشتباهات روزانه ای که باعث مرگ انسان میشود!

  • انتشار: ۲۵ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 57514

برخی عادت‌های روزانه باعث میشود افراد به بیماری ها مرگبار مبتلا شوند.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نشستن برای مدت زمان طولانی میتواند باعث ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان سینه، روده بزرگ، سرطان و پروستات که همگی میتوانند سبب مرگ انسان شوند،کارشناسان براین اساس به افراد توصیه میکنند هر دو ساعت یکبار به مدت نیم ساعت از جای خود بلند شوند و به انجام کارهایی چون ورزش‌های کششی و قدم زدن بپردازند تا سلامت بدن آنها حفظ شود.

خوردن مقادیر بالای گوشت قرمز و پنیر هم به دلیل وجود پروتئین حیوانی IGF-1 میتواند در بدن انسان باعث رشد سلول‌های سرطانی شود. در جدیدترین پژوهش‌ها که در مجله متابولیسم از سوی دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی به چاپ رسیده است این نتایج به چاپ رسیده است که افرادی که رژیم غذایی حاوی پروتئین‌های گیاهی به میزان زیاد دارند از طول عمر بالاتری برخوردار هستند و میزان ابتلای آنها به بیماری‌هایی چون سرطان و مشکلات قلبی عروقی کمتر است.

مصرف میوه و سبزیجات، نان‌های حاوی آرد غنی شده، دانه‌های آجیل و حبوبات میتواند در حفظ سلامت افراد بسیار مفید باشد.

به جز خود غذا شیوه پخت آن نیز میتواند نقش موثری در سلامت یا مضر بودن وعده‌های خوراک ایفا کند، افرادی که آشپزی میکنند به طور معمول گاز و بوی تند خوراک و روغن‌های سوخته را تنفس میکنند که میتواند در آنها باعث ابتلا به بیماری‌های تنفسی، قلبی عروقی و نیز انواع سرطان شود، کارشناسان توصیه میکنند افراد حتماً در مکان‌هایی که دارای تهویه مناسب است آشپزی و از هود یا هواکش برای ایجاد هوای تازه و از بین بردن هوای آلوده استفاده کنند، همچنین استفاده از ماسک و کلاه هم میتواند باعث ورود کمتر مواد سمی به بینی و دهان افراد شود.

روغن مورد استفاده در آشپزی هم بسیار مهم است، استفاده از روغن زیتون برای سرخ کردن غذا در دماهای بالا مناسب نیست و میتوان از روغن آووکادو برای سرخ کردن خوراکی‌ها استفاده کرد.

خواب کم هم یکی از مواردی است که در زندگی این روزها بسیار معمول است اما میتواند باعث ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها شود،کارشناسان توصیه میکنند افراد شبها 7 الی 8 ساعت به طور منظم استراحت کنند تا سلامت بدن آنها حفظ شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟