طعنه کوریای شمالی به همسایه جنوبی: آزمایش موشکی سئول ناشیانه بود

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 121075

کوریای شمالی آزمایش موشک بالستیک زیردریایی کوریای جنوبی را ابتدایی خواند و آن را تلاشی در راستای ایجاد تنش نظامی در شبه جزیره عنوان کرد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کوریای شمالی امروز با طرح این سوال که آیا پرتاب موشک بالستیک جدید کوریای جنوبی واقعا یک موشک بالستیک زیر دریایی است یا خیر، مدعی شد که حتی اگر چنین باشد، این چیزی بیش از یک سلاح ابتدایی و نوپا نخواهد بود که توانایی حمله موثر نداشته و تهدیدی برا‌ی ما محسوب نمی‌شود.

رئیس آژانس علوم دفاعی کوریای شمالی در مقاله‌ای که از سوی خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی منتشر شد، چند روز پس از آنکه کوریای جنوبی از آزمایش موفقیت آمیز اولین موشک بالستیک زیردریایی  ۳۰۰۰ تنی «دوسان آن چانگو» خبر داده بود، این ادعا را مطرح کرد.

این مقام کوریای شمالی در این مقاله با ادعای اینکه تصاویر این آزمایش موشکی فتوشاپ بوده، گفت: «بر اساس تصاویر منتشر شده، این موشک، ساختار و شکل یک موشک بالستیک زمین به زمین را داشت و به نظر می‌رسد سلاحی مبتدی و پیش پا افتاده باشد و از موشک بالستیک زیردریایی بسیار فاصله دارد.»

جانگ با ادعای اینکه به نظر می‌رسد کوریای جنوبی نتوانسته فناوری‌های کلیدی پرتاب زیر آب را تکمیل کند، اظهار داشت: «این موشک نمی‌تواند وسیله موثری برای حمله باشد و در مرحله‌ای نیست که به عنوان یک سلاح تهدید کننده با ارزش استراتژیک و تاکتیکی در نظر گرفته شود.»

او همچنین ادعا کرد که این موشک  جدید از موشک K-۱۵ هند کپی برداری شده  و کوریای جنوبی در مراحل اولیه توسعه موشکی خود است، مرحله‌ای که ما مدت هاست آن را پشت سر گذاشته ایم.

این مقام کوریای شمالی همچنین این اقدام کوریای جنوبی را منعکس کننده تلاش‌های سئول برای ایجاد تنش در شبه جزیره کره عنوان کرد.

مقامات کوریای جنوبی اعلام کردند که چند بار دیگر آزمایش موشکی برای اطمینان از توانایی آن انجام می‌شود؛ و تولید این سلاح از سال ۲۰۲۲ برای انجام عملیات آغاز می‌شود.

موشک‌های بالستیک زیردریایی که تصور می‌شود نوع موشک بالستیک Hyunmoo-۲B این کشور باشد، حداکثر برد پرواز آن ۸۰۰ کیلومتر است. در شلیک موشک هفته گذشته، گزارش شد که این موشک قبل از اصابت به هدف حدود ۴۰۰ کیلومتر مسیر را طی کرده است.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟