طریقه صحیح نشستن بر روی چوکی + عکس

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 62679

هر هفته، ساعت‌ها پشت یک میز و چوکی نشستن نمی تواند برای سلامت فیزیکی بدن شما مفید باشد.یا برای مثال نشستن پشت کمپیوتر و ساعت ها گیم بازی کردن می تواند به کمر و ستون فقرات شما آسیب برساند.

طرز صحیح نشستن بر روی چوکی بسیار اهمیت دارد و باید به این مورد توجه بسیاری کرد. در ادامه طریقه صحیح نشستن بر روی چوکی را به شما آموزش می دهیم.

با توجه به عکس زیر می توانید طریقه صحیح نشستن بر روی چوکی را یاد بگیرید.

چوکی

روش نشستن صحیح روی چوکی

بعضی از افراد فکر می کنند هر چه بخش نشیمن گاه چوکی نرم باشد بهتر است، این خوب است اما این نوع چوکی ها می تواند فشار زیادی به ناحیه هیپ ها وارد کند و باعث درد کشاله ران و درد کمر شود.

مورد دوم نشستن بر روی چوکی های خیلی کوتاه می باشد ، این مورد نیز اصلا برای فیزیک بدن مناسب نیست و در دراز مدت به بدن شما آسیب وارد می کند.

و مورد سوم مربوط  به حالتی است که پای شما بر روی زمین قرار نگیرد. این مورد بسیار مورد تاکید پزشکان می باشد.

یکی از پزشکان شهر نیویورک، که سال های بر روی این مورد کار می کند ، بر اهمیت قرار گرفتن کف پا بر روی زمین می گوید و بسیار بر روی آن تاکید دارد .

این پزشک می گوید اگر پای شما به زمین نمی رسد می توانید از یک کرسی استفاده کنید و آن را زیر پای خود قرار دهید. 

در مرحله دوم سعی کنید کمی چوکی خود را بالا ببرید ، به گونه ای که زاویه پای شما کمی از 90 درجه بیشتر شود و پشت شما در یک خط راست قرار گیرد.

در نهایت، مچ دست خود را مسلط بر میز قرار دهید و چشم شما باید در یک خط راست با کمپیوتر خود قرار بگیرد. این می تواند به کاهش آسیب های نشستن طولانی مدت کمک کند.

نشستن صحیح پشت چوکی

یکی از موارد شایعی که اکثر کارمندان و شاید گیمر ها با آن سر و کار دارند ، نشستن طولانی مدت بر روی چوکی است.

در هر حالتی از نشستن، اگر بدن حرکت داشته باشد و شما به مدت 10 تا 20 دقیقه قصد نشستن داشته باشید ، احتیاجی به کار خاصی  نسیت و نمی تواند برای شما مشکلی ایجاد کند .

اما اگر شما در طول روز مجبورید حدود 8 ساعت بر روی چوکی بشینید ، قضیه فرق می کند.

هیچ کس نمی تواند به مدت طولانی به صورت استاندارد بر روی یک چوکی بشیند.

بنابراین خوب است که هر 15 دقیقه یک تغییری در نشستن خود ایجاد کنید.

گاهی اوقات نیز لازم است به حرف بدن خود گوش دهید.

او از شما می خواهد که از جای خود بلند شوید ، کمی قدم بزنید ، آبی بخورید و پس از یک استراحت کوتاه دوباره به چوکی خود برگرید.

منبع: wellandgood

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟