خریدهای مهم و تاریخی رئال مادرید+اینفوگرافیک

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 62548

 تابستان شلوغ و پر سر و صدایی در انتظار رئال مادرید است. تابستانی که قطعا تاریخی خواهد بود.

به نقل از مارکا، پس از یک فصل ناموفق، حالا همه منتظر خودنمایی فلورنتینو پرز هستند. باشگاه در حال حساب و کتاب است که ارقام را رفع و رجور کند و بزرگ‌ترین تابستان تاریخش را در زمینه هزینه خرید بازیکن رقم بزند. رکوردی که تاکنون در اختیار تابستان 2009 است با 254 میلیون یورو هزینه برای خرید ستارگانی نظیر کریستیانو رونالدو، کاکا، کریم بنزما و بقیه. این در حالی است که انتظار می‌رود مادرید امسال حداقل 300 میلیون یورو بابت خرید بازیکن هزینه کند.

کهکشانی‌ها تا همین‌جای کار 95 میلیون یورو برای فصل جدید هزینه کرده‌اند. رودریگو گوئس با 45 میلیون یورو از سانتوس می‌آید و ادر میلیتائو با 50 میلیون یورو یورو از پورتو. تاکنون بازیکنی هم فروخته نشده است. با این حال هنوز بازیکنان زیادی خریداری خواهند شد. ادن هازارد محتمل ترین گزینه برای تبدیل شدن به سومین خرید فصل باشگاه است که به هیچ عنوان قیمتش کمتر از 100 میلیون یورو نخواهد بود. یعنی حداقل 195 میلیون هزینه. گرچه چلسی 140 میلیون یورو برای ستاره بلژیکی درخواست کرده است.

نفر بعدی لوکا یوویچ – یا یک مهاجم دیگر – است. بازیکنی که رئال مادرید قدم‌های بسیار خوبی برای خریدش برداشته و انتظار دارد با پرداخت 60 میلیون یورو به فرانکفورت، خرید او را رسمی کند. گرچه طرف آلمانی دندان گردی کرده و 100 میلیون یورو درخواست می کند. رقمی که مادرید پرداخت نخواهد کرد. این یعنی تا همین جا حداقل 255 میلیون یورو هزینه. آیا با همین 4 بازیکن کار خریدها تمام می‌شود؟ نه. گرچه تا همین جای کار هم رئال مادرید رکوردی تاریخی در این زمینه بر جای گذاشته است.

زیدان خواهان خرید فرلاند مندی از لیون شده است. دفاع چپی که حداقل 30 میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت. تاکنون 285 میلیون یورو. پس از مندی نوبت به خط هافبک می‌رسد. باید دید رئال مادرید خواسته زیدان مبنی بر خرید پوگبا را اجابت می‌کند یا خیر. بازیکنی که خریدش کمتر از 150 میلیون یورو آب نخواهد خورد. این یعنی رقم سرمایه گذاری به 435 میلیون یورو می‌رسد! البته اگر به جای پوگبا، اریکسن که بین 70 تا 80 میلیون یورو جذب شود هم هزینه‌ها به 355 میلیون یورو می‌رسد. همه این‌ها در صورتی است که پای نیمار یا ام باپه به ماجرا باز نشود چون در آن صورت صحبت از ارقامی فراتر از 600 میلیون یورو خواهد شد.

در اینفوگرافیک زیر پرخرج ترین تابستان‌های رئال مادرید را ملاحظه می‌کنید:

همان طور که پیشتر هم گفته شد، مادرید نیاز دارد در این تابستان خیلی خوب بفروشد. باشگاه روی حداقل 200 میلیون یورو حساب باز کرده است. اگرچه بازیکنانی که به نظر باشگاه می‌توان با فروششان پول خوبی به جیب زد، هیچ یک تمایلی به جدایی ندارند و تاکنون پیشنهاد رسمی هم برایشان دریافت نشده است. هزینه خالص رئال مادرید – خریدها منهای فروش‌ها – در تابستان 2009، منفی 155 میلیون یورو بود. این رقم در این تابستان تا همین جای کار منفی 95 میلیون یورو است.

در اینفوگرافیک زیر درآمد رئال مادرید از فروش بازیکنان در پرخرج‌ترین تابستان‌هایش را ملاحظه می‌کنید. ارقام نوشته شده در بین نمودار درآمد حاصل از فروش است:

به نوشته سایت طرفداری، با همه این اوصاف و همه اتفاقات پیش بینی نشده‌ای که ممکن است در نقل و انتقالات رخ بدهد، می‌توان با قطعیت گفت رئال مادرید امسال رکورد تاریخش را در زمینه هزینه خرید بازیکن خواهد شکست. با فاصله.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟