بررسی طرح جامع همکاری‌های کابل – تهران

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 6191

خبرگزاری اطلس ـ «سعید ایروانی» معاون شورای عالی امنیت ملی ایران در سفری به کابل با «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای، همکاری و هماهنگی در مبارزه با تهدیدهای نوظهور و طرح نقشه راه همکاری‌های کابل – تهران گفتگو کرد.

در این دیدار که در مقر وزارت امور خارجه برگزار شد، وی گفت: ایران درنظر دارد تا همکاری‌های نزدیک کابل – تهران در مورد توافقات به دست آمده بین روسای جمهور دو کشور توسعه یابد.

ایروانی افزود: ایران علاقمند است تا برای اتمام بخش‌های باقی مانده از طرح‌ها و توافقاتی که میان کابل و تهران تصویب شده، همکاری کند.

وی تصریح کرد: گام‌های مثبتی در راستای نهایی شدن بخش‌هایی از طرح جامع همکاری‌های دو کشور برداشته شده و در سایر بخش‌ها نیز باید توافقات میان دو کشور نهایی شود.

«صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار گفت: بر اساس توافقاتی که میان روسای جمهوری افغانستان و ایران در تهران صورت گرفت، کار کمیسیون نقشه راه به خوبی به پیش می‌رود و بر نهایی شدن توافقات روی تمام بخش‌ها امیدوار هستیم.

وی اظهار داشت: با نهایی شدن طرح نقشه راه، زمنیه همکاری‌ها میان ایران و افغانستان در جهت از بین بردن چالش‌های مشترک بیش از پیش فراهم می‌شود.

یادآور می‌شود که طرح نقشه راه، بسته‌ای از همکاری‌های مشترک ایران و افغانستان در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، چگونگی مبارزه با قاچاق مواد مخدر، بررسی و حل مشکلات مهاجرین، همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی، تحکیم روابط و همکاری در مورد آب است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟