طراح اصلی انفجار «ضاحیه» لبنان دستگیر شد

  • انتشار: ۲۵ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 11516

سرویس‌های امنیتی لبنان از بازداشت مغز متفکر و تأمین‌کننده مالی اصلی شبکه تروریستی عامل انفجارهای برج البراجنه در لبنان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، پایگاه خبری المنار نوشت: دفتر مدیر کل امنیت عمومی لبنان با صدور بیانیه‌ای از بازداشت یکی از طراحان اصلی انفجارهای برج البراجنه و تامین کننده مالی اصلی این اقدام تروریستی خبر داد.

در بیانیه‌ای که از دفتر اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر شده، آمده است که سرویس‌های امنیت عمومی لبنان موفق شدند ابراهیم احمد راید شهروند لبنانی و مصطفى أحمد الجرف تبعه سوری را در این رابطه بازداشت کنند .

در این بیانیه آمده است که در تحقیقات انجام شده از بازداشت‌شدگان که با نظارت دادستانی نظامی لبنان صورت گرفته، نفر اول به مشارکت در برنامه‌ریزی عملیات انتحاری و تروریستی انجام شده در روز 12 ماه جاری میلادی در برج البراجنه به همراه چند نفر دیگر اعتراف کرده است. وی همچنین اعتراف کرده که یکی از عوامل انتحاری را از اراضی سوریه به شمال لبنان و از آنجا به منطقه بیروت منتقل کرده و مواد منفجره را نیز به وی تحویل داده است.

براساس گزارش این سرویس امنیتی، فرد بازداشت شده لبنانی مستقیماً از یکی از فرماندهان امنیتی گروه تروریستی داعش در داخل سوریه با عنوان «س. ش.» دستور می‌گرفته و شبکه تروریستی مرتبط با وی را در شهرهای طرابلس و الاشرفیه و برج البراجنه مدیریت کرده است.

فرد بازداشت شده دوم نیز به اقدام خود برای تحویل پول به اعضای شبکه مذکور اعتراف کرده است. همچنین در نزد وی مقادیر زیادی پول کشف و ضبط شده است.

امنیت عمومی لبنان در بیانیه خود تأکید کرد که افراد بازداشت شده به همراه وسایل ضبط شده به دادستان کل نظامی لبنان تحویل داده شدند. بر اساس این گزارش سرویس‌های ویژه در امنیت عمومی با نظارت دادستانی ویژه تعقیب سایر افراد شبکه تروریستی مذکور را دنبال می‌کنند تا آنها را نیز بازداشت کنند.

شامگاه پنجشنبه دو انفجار تروریستی انتحاری در برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت رخ داد. براساس آمار اعلام شده از سوی صلیب سرخ لبنان 43 تن شهید و بیش از 239 تن زخمی شده اند. در میان قربانیان این جنایت تروریستی چند کودک وجود دارد.گروه تروریستی داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟