طراحان حمله بر قطعه امنیت ملی در «میدان وردک» کشته شدند

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 52832

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که، طراح حمله بر یک قرارگاه مربوط به این ریاست در میدان وردک و 7 تن از افرادش کشته شده اند.

در اعلامیه‌ی که امروز از سوی این ریاست نشر شد آمده که فرد مذکور نعمان نام داشت و شب گذشته در پی یک حمله هوایی در مربوطات ولسوالی میدان شهر ولایت میدان وردک با هفت تن از همراهانش کشته شده است.
اعلامیه بر هدف قرار گرفتن بیشتر طالبان تاکید کرده و افزوده: «امنیت ملی سایر اعضای این شبکه تروریستی را تعقیب و از بین خواهد برد.»
در همین حال طالبان کشته شدن طراح این حمله را رد کرده‌اند. سخنگوی گروه طالبان در توییتر خود نوشته که هیچ طراح یا فرد دیگر این گروه در حمله‌ی نیروهای دولتی کشته نشده است.
بر بنیاد آمارهای رسمی در حمله‌ی دو روز پیش گروه طالبان که با استفاده از یک عراده موتر هاموی بمب‌گذاری شده بر یک قرارگاه امنیت ملی در میدان شهر صورت گرفت، ۴۶ سرباز امنیت ملی کشته و ۵۴ سرباز دیگر زخمی شدند اما برخی منابع امنیتی به رسانه‌ها آمار جان باختگان این رویداد را بیش از ۱۲۰ تن گزارش داده اند.
در این رویداد، به دنبال انفجار موتر بمب و فروریختن بخشی از ساختمان، سه تن از مهاجمان طالب داخل محوطه این قرارگاه شده و به درگیری پرداختند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟