طالبی یوباری/ راز گران قیمت ترین میوه جهان چیست؟

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79325

یکی از میوه های خوشمزه ای که بدون تردید می توان گفت اکثر مردم به آن علاقه دارند طالبی است. این میوه خوشمزه و آبدار انواع مختلفی دارد. یکی از انواع ملون با قیمتی باورنکردنی طالبی یوباری است.

طالبی به عنوان یک میوه خوشمزه از خانواده صیفی جات به شمار می رود که اصل آن در کشورهای فرانسه و الجزایر ریشه دارد.

ملون را نیز مانند اکثر میوه ها می توان جزء خوشمزه ترین خوراکی هایی دانست که در طبیعت و بدون دخالت دست بشر رشد می کنند.

البته این روزها به دلیل افزایش جمعیت و تقاضا متأسفانه دست کاری هایی در کشت انواع میوه صورت می گیرد تا میزان رشد آنها را افزایش دهند.

در میان این خوشمزه های خدادادی، میوه های خاصی نیز وجود دارند که برای این که بتوانیم طعم آنها را بچشیم و از خواص آنها بهره ببریم باید چند برابر میوه های معمولی هزینه کنیم.

لذا میوه هایی که در دنیا وجود دارند صرفا به آن چیزی که ما می شناسیم و می بینیم خلاصه نمی شوند. برخی میوه ها هستند که فقط افراد خاصی می توانند از آن تناول کنند. طالبی یوباری نیز دقیقا از همین میوه ها است. میوه ای گران قیمت و ثرومند پسند!

طالبی یوباری

طالبی یوباری در ژاپن

این میوه خوشمزه و خاص که طعم و شیرینی متفاوتی دارد در گلخانه ای واقع در منطقه یوباری هوکایدو که یک جزیره شمالی کوچک در کشور ژاپن است پرورش داده می شود.

ارزش طالبی یوباری

این میوه گران قیمت که از آن می توان به عنوان یک هدیه بسیار لاکچری و با ارزش یاد کرد قیمتی معادل ۱۶ هزار دلار دارد. گفته شده است که در یک حراج ژاپنی دو عدد طالبی یوباری با قیمتی برابر سه میلیون یورو خریداری شده است.

کشت طالبی یوباری

طالبی یوباری از پیوند دو نوع مختلف از طالبی به وجود آمده است. مردم کشور ژاپن این میوه را به عنوان هدیه به خانه های یکدیگر می برند.

این میوه خاص، که به عنوان یکی از گران ترین میوه ها ، بلکه گران ترینِ آنها در جهان شناخته شده است، کشت محدودی دارد. طالبی یوباری در هیچ نقطه دیگری از جهان رشد نمی کند و یکی از دلایل گرانی این میوه نیز همین محدودیت کشت آن می باشد.

خواص کلی طالبی

طالبی نیز مانند سایر میوه ها خاصیت های فروانی دارد. در ادامه مطلب به خواص مختلف این میوه تابستانی و خوش رنگ و بو اشاره می کنیم.

طالبی چه از نوع معمولی آن چه طالبی یوباری که کمتر کسی می تواند طعم آن را بچشد و از خواص آن بهره ببرد، منبع قوی ویتامین A و بتاکارون است.

اگر بدن شما نیازمند این ویتامین است می توانید از طالبی به عنوان یک منبع مطمئن استفاده کنید. در اصل طالبی سرشار از بتاکارون است که توسط بدن به ویتامین A تبدیل می شود که سلامت چشم شما را تضمین می کند.

مصرف این میوه خوشمزه در سال های بعد از ۴۰ می تواند از بروز آب مروارید چشمی در سنین بالا جلوگیری کند.

از دیگر خواص طالبی ویتامین ث موجود در آن است. این ویتامین محبوب که نوعی آنتی اکسیدان است، رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد و همچنین سیستم ایمنی را تقویت می کند.

سلامت ریه ها از دیگر مواردی است که است می توان با استفاده از این میوه تابستانی به تقویت آنها کمک کرد. اگر ریه های شما دچار مشکل است و یا جزء کسانی هستید که دخانیات مصرف می کنید، طالبی را فراموش نکنید تا خطر پیشرفت بیماری های ریوی در شما کاهش پیدا کند.

خبر خوب برای بیماران قلبی این که، طالبی چه از نوع معمولی چه طالبی یوباری با آن قیمت گزاف، می تواند از لخته شدن خون در قلب و عروق شما جلوگیری کند و در مواردی نیز از حملات قلبی پیشگیری می کند.

وجود ماده آدنوزین در این میوه شیرین و خوشمزه باعث رقیق شدن خون در بیماران قلبی می شود و همین امر مانع از لخته شدن خون در رگ ها خواهد شد.

یکی دیگر از خواص طالبی خاصیت ضد استرسی آن است. این روزها که اکثر مردم درگیر مشکلات روحی و استرس و اضطراب های متعدد هستند، شاید پیشنهاد راه هایی برای کاهش تنش های روزمره خالی از لطف نباشد.

طالبی یکی از میوه هایی است که استرس و اضطراب شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. پتاسیم موجود در این میوه تپش قلب شما را کنترل می کند و باعث اکسیژن رسانی به مغز می شود.

همین امر باعث می شود شما با خوردن طالبی به آرامش بیشتری دست پیدا کنید و برای انجام کارهای تان تمرکز دو چندان داشته باشید.

همان طور که گفته شد طالبی سرشار از آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان ها نیز در پیشگیری از انواع سرطان بسیار موثر هستند. کلسترول بد خون شما نیز با مصرف طالبی کاهش پیدا می کند.

یک خبر خوب برای خانم های جوانی که به سلامت پوست شان اهمیت می دهند این است که، طالبی می تواند به جوان سازی و سلامت پوست کمک کند. پس اگر به پوست خودتان اهمیت می دهید سعی کنید این میوه خوشبو و رنگ را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا علاوه بر شاداب شدن پوست تان، روند پیری آن را نیز کُند کنید.

یکی از خواص عجیب طالبی، علی الخصوص طالبی یوباری این است که افراد لاغر را چاق می کند و در افراد چاق باعث لاغری می شود!

دیگر خواص طالبی

  • تنظیم کننده متابولیسم بدن
  • ادرار آور
  • مفید برای کم خونی
  • کاهش حملات آسمی برای بیماران مبتلا به تنگی نفس
  • مفید در درمان یبوست
  • پیشگیری از نارسایی قلبی
  • اشتها آور
  • شاداب و نرم کننده پوست و ضد پیری
  • مسکنی برای سوختگی های سطحی
  • کاهش دهنده التهابات پوستی
  • پیشگیری از دیابت
  • مسکنی برای دردهای معده
  • کاهش حالت تهوع در افراد
  • تنظیم آب بدن و جلوگیری از مشکلات کم آبی بدن
  • سرشار از امگا ۳
  • مفید برای زنان باردار و مادران شیرده

مصرف این میوه خوشمزه چه نوع معمولی آن و چه طالبی یوباری، همان طور که گفته شد برای بدن خواص فراوانی به همراه دارد.

البته اگر جزء افراد متمول هستید پیشنهاد ما به شما این است که حتما از طالبی یوباری استفاده کنید تا مزه و طعم متفاوتی از طالبی را تجربه نمایید. خبر آن را به ما هم بدهید!