طالبان 4 کارمند شرکت اتصالات را به قتل رساند

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9676

چهار تن از کارمندان شرکت مخابراتی اتصالات در هرات از سوی مخالفان مسلح دولت به قتل رسیدند. این افراد روز یکشنبه گذشته از منطقه‌ سیاوشان ولسوالی گذره هرات ربوده شده بودند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب، آنگونه که اقارب قربانیان می‌گویند مخالفان مسلح دولت در بدل رهایی این چهار کارمند شرکت مخابراتی اتصالات از خانواده‌های آنان پول طلب کرده بودند. مسئولان امنیتی هرات در این مورد تاکنون اظهار نظر نکرده‌اند.

این چهار کارمند شرکت مخابراتی اتصالات صبح روز جمعه از سوی مخالفان مسلح دولت به قتل رسیده‌اند.

گفته می‌شود آنان برای ترمیم یک پایه آنتن مخابراتی روز یکشنبه گذشته به منطقه سیاوشان ولسوالی گذره هرات رفته بودند، که از سوی مخالفان مسلح ربوده شدند.

یک تن ازنمایندگان مردم در شورای ولایتی هرات می‌گوید این افراد بدون هماهنگی با نیروهای امنیتی به ولسوالی گذره فرستاده شده بودند و موضوع ربوده شدن آنها هم با ارگان‌های امنیتی در میان گذاشته نشده بود.

شماری از اقارب قربانیان هم اینجا در مقابل سردخانه شفاخانه حوزوی هرات گردهم آمده و در غم نزدیکان خود نشسته‌اند.

این افراد می‌گویند قربانیان، کارگران عادی بودند و برای ترمیم یک پایه آنتن مربوط به شرکت مخابراتی اتصالات به ولسوالی گذره رفته بودند.

آنگونه که اقارب قربانیان می‌گویند مخالفان مسلح دولت در بدل رهایی این چهار کارمند شرکت مخابراتی اتصالات از خانواده‌های شان پول هنگفت طالب کرده بودند، اما آنان توان پرداخت آن را نداشتند.

مقام‌های محلی در ولایت هرات نیز با تأئید این خبر می‌گویند این افراد اختطاف شده درحالی به قتل رسیدند که در ساحه توسط تفاهم بین خودشان بالای دو نفر از طالبان اختطاف کننده حمله نمودند، که یکی از آن‌ها را به قتل رسانیدند و دیگری نیز زخم برداشته است و اما بعد از اقدام به فرار در منطقه ملا عطای ولسوالی گذره از سوی طالبان کشته شدند.

«احسان الله حیات» سخنگوی والی هرات می‌گوید تلاش‌های نیروهای امنیتی جریان دارد و در تحقیقات ابتدایی افراد اختطاف کننده مشخص شده است که طالبان در بدل رهایی هر فرد سی لک افغانی درخواست کرده بودند.

گروه طالبان تا به اکنون دراین باره ابراز نظری نکرده‌اند.

منطقه سیاوشان ولسوالی گذره هرات یکی از مناطق ناامن به شمار می‌رود و شماری از گروه‌های مسلح مخالف دولت در آن حضور و فعالیت دارند. در گذشته هم شماری از کارمندان موسسات و افراد ملکی از سوی همین گروه‌ها ربوده می‌شدند.

با اینکه در هفته‌های اخیر نیروهای امنیتی هرات عملیات‌های گسترده‌ نظامی را برای سرکوب مخالفان مسلح دولت در ولسوالی گذره راه‌اندازی کردند اما ظاهراً این عملیات‌ها برای ریشه‌کن کردن مخالفان چندان مؤثر نبوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟