طالبان یک یوتیوبر زن را بدلیل «مصاحبه خلاف شریعت» بازداشت کرد

  • انتشار: ۱۸ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 134191

کارمندان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در کابل، یک یوتیوبر زن و تصویربردار مردش را به دلیل مصاحبه با مردان بازداشت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، یکی از همکاران چینل یوتیوب «بازتاب» به ۸صبح می‌گوید که طالبان همکاران او را روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۷ عقرب) از کوته‌سنگی، از مربوطات حوزه پنجم کابل، در هنگام ثبت مصاحبه بازداشت کردند.

طبق گفته‌های این منبع، طالبان به این یوتیوبر زن گفته‌اند که گفت‌وگوی یک زن با مرد «خلاف شریعت» بوده و او مرتکب این عمل شده است.

به گفته او، طالبان این خانم یوتیوبر را پس از چند ساعت بازداشت، تحت ضمانت آزاد کرده‌ و از او تعهد گرفته‌اند که دیگر به کارش ادامه ندهد.

منبع می‌افزاید که همکار مرد او هنوز در بازداشت طالبان به سر می‌برد و از یوتیوبر زن نیز خواسته‌ شده است که روز چهارشنبه دو‌باره به حوزه حاضر شود و تلفنش را که برای بررسی نزد طالبان است، ببرد.

به گفته این کارمند چینل یوتیوب، در مورد ثبت برنامه پیش از پیش با مسوولان امنیتی طالبان در ساحه صحبت شده بوده، اما کارمندان اداره امر به معروف طالبان بدون توجه به این موضوع آنان را بازداشت کرده‌اند.

گفتنی است که پس از تسلط طالبان شمار معدودی از چینل‌های یوتیوب‌ در افغانستان فعالیت دارند و بیشتر در گفت‌وگو با شهروندان وضعیت زنده‌گی مردم را بازتاب می‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟