طالبان کمک هزینه یونیسف برای معلمان را مصادره کرد

  • انتشار: ۵ دلو ۱۴۰۱
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 135423

طالبان معاش ماه‌های دلو و حوت آموزگاران مکاتب را به خزانه این گروه مسترد می‌کنند و می‌گویند، پولی را که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف به آموزگاران کمک کرده است، در معاش آنان حساب شود.

براساس مکتوب‌هایی که روز چهارشنبه، ۵ دلو، در اختیار روزنامه ۸صبح قرار گرفته است، یونیسف در ماه قوس به هر آموزگار مبلغ ۱۸‌ هزار افغانی به‌عنوان کمک بشردوستانه، جدا از معاش ماهوار، داده است.

مدارک رسیده از اداره عمومی تعلیمات تخنیکی و مسلکی طالبان نشان می‌دهد که این گروه به بخش خزاین وزارت مالیه، ادارات تعلیمات تخنیکی و‌ مسکلی و مستوفیت‌های‌‌شان در ولایات پیشنهاد کرده‌اند که پول‌های توزیع شده یونیسف به کارمندان و آموزگاران این نهاد از معاش ماه‌‌های دلو و حوت آنان وضع شود.

در همین حال، یک آموزگار با انتقاد از این تصمیم طالبان آن را ظالمانه می‌داند.

این آموزگار می‌گوید: «طالبان مکتوب صادر کرده‌اند که معاش برج دلو و حوت استادان را ‌به‌خاطر کمک بشردوستانه یونیسف، به خزانه دولت مسترد کنید. آیا استادان در این سرمای شدید که ضرورت عاجل به کمک دارند چه بخورند و چگونه کرایه خانه بپردازند. آیا کمک‌ها از مردم دیگر پس گرفته می‌شود که از استادان پس می‌گیرند؟»

آموزگاران می‌گویند که مبلغ یاد‌ شده از سوی یونیسف برای تأمین مصارف فصل سرما به آنان داده شده است و وضع آن از معاش‌های ماهوارشان غیرقانونی است.

طالبان تا هنوز در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

گفتنی است که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که معاش ماهوار معلمان افغانستان را پرداخت می‌کند.

اخیراً یکی از رسانه‌های غربی گزارش داده است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان به زراندوزی پرداخته و یک‌ میلیارد دالر از کمک‌های بشردوستانه به این کشور را به‌گونه غیرقانونی ذخیره کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟