طالبان چندین هاموی نظامی را در اختیار گرفت

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبازار شایعات
  • شناسه مطلب: 28662

گزارش ها از ولایت غزنی حاکی از آن است که چندین موتر نظامی که در مسیر بین قندهار – کابل در حرکت بوده است در منطقه ای در ولایت غزنی به دست طالبان افتاده است.

این در حالیست که پیش از این نیز خبرهایی به دست آمده بود که نشان می داد طالبان بعد از تصرف مناطقی در کشور، موترهای زرهی هاموی را در اختیار گرفته است.

چندی پیش نیز مقامات نظامی افغان گفته بودند که‌ طالبان در یک حمله انتحاری که مقدار زیادی مواد انفجاری را در چندین موتر زرهی نظامی جاسازی کرده بودند به یک پاسگاه امینی در ولایت هلمند حمله کرده بود.

جدیت تهدید استفاده طالبان از وسایط به یغما رفته و به جا مانده نظامی برای اولین بار زمانی به میان آمد که سال گذشته شورشیان برای مدت کوتاهی کنترول ولایت کندز را به دست گرفتند. پس از سقوط کندز، ویدیوهای منتشر شدند که نشان می‌دادند جنگ‌جویان طالبان هاموی‌ها و تانک‌های نیروهای نظامی افغان را می‌رانند و آن‌ها را از پاسگاه‌های اردو و پولیس این شهر خارج می‌کنند.

حمیدالله دانشی سرپرست وقت ولایت کندز گفته بود،‌ بیشتر از ۴۰ عراده وسایط ثقیله نظامی توسط طالبان به یغما برده شده‌بود.

اما بسیاری ها معتقدند که این وسایل نظامی در مواردی به طالبان واگذار می شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که طالبان با وسایل ساده ابتدایی توان به دست گرفتن چندین موتر زرهی نظامی را ندارد اما کسانی در ارتش کشور این وسایل را به قصد به شورشیان واگذار می کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟