طالبان چندین تانک نیروهای امنیتی را در فراه تصاحب کردند

  • انتشار: ۲۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 41696

طالبان شماری از موترهای زرهی نیروهای امنیتی را در این ولایت آتش زده یا با خودشان برده‌اند که ارزش مجموعی آن حدود یک میلیون دالر تخمین زده شده است.

به گزارش اطلس پرس,به نقل ازافق  طالبان پس از هجوم گسترده به ولسوالی‌های بالابلوک، لاش و جوین و حومه شهر فراه، شماری از موترهای زرهی را با خودشان برده‌اند و شماری دیگر  آتش زده‌اند.

«طالبان پنج تانک هاموی نیروهای دولتی را آتش زده‌اند و سه عراده تانک دیگر را با خودشان برده‌اند. همچنان یک موتر پولیس که تجهیزات نظامی را با خود حمل می‌کرد را آتش زده‌ و یکی دیگر از این موترها را با خودشان برده‌اند».

ارزش دو موتر پولیس که تجهیزات نظامی را با خود حمل می‌کرده٬ زیاد بوده است. در همین حال، ناصر مهری٬ سخنگوی والی فراه در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، این ادعا را بی‌بنیاد می‌داند.

جمعه شب طالبان مسلح بر چندین پوسته‌ی نیروهای دولتی در فراه‌رود، شیوان، پشترود و ولسوالی لاش و جوین فراه حمله کرده‌اند.

فرید بختور، رییس شورای ولایتی فراه  گفت که طالبان در این عملیات نزدیک به ۴۰ نیروی دولتی را کشته اند. به گفته او، طالبان تمام تجهیزات این نیروها را باخودشان برده‌اند.

فراه در غرب کشور از جمله ولایت‌های ناامن شمرده می‌شود. هم اکنون طالبان مسلح در بخش‌های از این ولایت، با نیروهای امنیتی می‌جنگند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟