طالبان پنج روز به هزاره‌ها فرصت دادند که «قبت‌الاسلام» بلخ را تخلیه کنند

  • انتشار: ۱۹ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 122295

ساکنان منطقه هزاره‌نشین «قبت‌الاسلام» شهر مزارشریف اعلام کردند که افراد مسلح غیرمسئول به حمایت و «حکم فرماندهی امنیه طالبان» در بلخ به حدود چهار هزار خانواده تا شنبه هفته آینده مهلت داده‌اند که این منطقه را تخلیه کنند.

روزنامه اطلاعات روز امروز (دوشنبه ۱۹ میزان/ مهر) به نقل از منابع محلی نوشت که افراد مسلح از قوم «کوشی» روز شنبه گذشته، بر اساس حکم فرماندهی امنیه‌ی طالبان در بلخ، دیوار شماری از خانه‌ها را در کوچه سیزدهم این منطقه تخریب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این افراد همچنین از ساکنان محل خواسته بودند که مطابق این حکم بخش امنیتی طالبان، منطقه قبت‌الاسلام را تخلیه کنند. ساکنان محل گفته اند که این اقدام افراد مسلح غیرمسئول با مخالفت مردم محل مواجه شد و آنان به طالبان در حوزه پنجم امنیتی شهر مزارشریف شکایت کردند.

ساکنان قبت‌الاسلام گفته اند که طالبان با حضور در این منطقه، تا پنج روز دیگر (شنبه هفته آینده) مهلت داده‌اند که به دادگاه این گروه در مزارشریف شکایت و این موضوع را در آن جا حل و فصل کنند و در صورتی که دادگاه تا این مهلت حکم دیگری صادر نکند، حکم فرماندهی امنیه طالبان در مورد تخلیه منطقه قبت‌الاسلام قابل اجرا است.

برخی دیگر از ساکنان این منطقه به روزنامه اطلاعات روز گفته اند که طالبان به آنان هشدار داده که حکم فرماندهی امنیه‌ این گروه در هر صورت قابل اجرا است و باید مردم تا شنبه هفته آینده این منطقه را تخلیه کنند.

قبت‌الاسلام در جنوب شهر مزارشریف موقعیت دارد. ساکنان این منطقه می گویند قباله‌هایی در دست دارند که نشان می‌دهد قبت‌الاسلام از سال ۱۳۱۷ زمین زراعتی آنان (هزاره‌ها) بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟