طالبان هفته آینده روی قطع روابط با «القاعده » کار می‌کنند

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53005

بی بی سی به نقل از یک عضو هیات مذاکره کننده طالبان در قطر، می گوید؛ این گروه هفته آینده روی چگونگی قطع روابط با القاعده کار می کند.

این عضو هیات طالبان در مذاکرات قطر که نامی از او گرفته نشده گفته که مذاکرات قطر در دو مورد پیشرفت داشته، یکی اینکه چه زمانی نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون شوند و دیگر این که طالبان چگونه با القاعده قطع رابطه کنند تا افغانستان بار دیگر به مرکز تروریزم بین المللی مبدل نشود.

این نماینده طالبان افزوده است که دو طرف مذاکره در نشست با ایجاد دو کمیته شرایط عملی توافقات انجام شده را در اصول پیاده کنند.

به گفته او، این دو کمیته وظیفه دارند تا چگونگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را زمانبندی کند. وی افزوده که طالبان برای خروج نیروهای امریکایی شش ماه پیشنهاد کرده است؛ اما امکان تغییر این زمان نیز وجود دارد.

این عضو طالبان گفته که دو کمیته پیشنهاداتی را آماده خواهند کرد تا طالبان چگونه روابط خود را با القاعده قطع کنند و این روند هفته آینده آغاز می‌شود.

همچنین منابع طالبان می گویند، مذاکرات بعدی میان امریکا و طالبان اواخر ماه آینده میلادی دوباره از سر گرفته خواهد شد.

این در حالی است که چهارمین دور مذاکرات شش روزه قطر روز شنبه (6 دلو) به پایان رسید و زلمی خلیل زاد نماینده امریکا اعلام کرد که تا هنوز هیچ توافقی با طالبان صورت نگرفته و تاکید کرد که بدون مذاکرات مستقیم طالبان با دولت افغانستان و برقراری آتش بس هیچ توافقی در کار نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟