طالبان مرگ ملا عبدالسلام آخوند را تایید کرد

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18817

طالبان با فرستادن خبرنامه ‏ای به رسانه‏ ها کشته شدن ملا عبدالسلام آخوند والی نام نهاد این گروه را برای کندز، در یک حمله‏ی هوایی نیروهای خارجی تأیید کرد.

ذبیح‏الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در خبرنامه ‏ای نشر شده، گفته است که ملا عبدالسلام آخوند، روز گذشته در نتیجۀ حمله‎ی هوایی نیروهای امریکایی در کندز کشته شده است.

طالبان در این خبرنامه، ملاعبدالسلام آخوند را قهرمان “فتح کندز” گفته اند و با خانواده‏ای وی اظهار هم‎دردی کرده اند.

رئیس جمهور نیز در سخنرانی ا‏ش به مناسبت گرامی‏داشت از روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، از کشته شدن ملاعبدالسلام آخوند خبر داد و این را پیروزی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، خواند.

آقای غنی گفت اکنون باشندگان کندز و ولایت‏های شمال شرقی از تهدید ملا عبدالسلام و افراد وی، نجات یافتند.

هم‏چنان اسدالله عمرخیل والی کندز، در یک نشست مطبوعاتی گفت ملا عبدالسلام، والی نام نهاد طالبان برای کندز، در حمله‏ای طیاره‎های بدون سرنشین کشته شد.

او افزود که این حمله، بعد از چاشت روز یک‎شنبه، صورت گرفت و به شمول ملا عبدالسلام آخوند، داکتر حسین و قاری محمدامین قوماندانان گروه طالبان نیز کشته شدند.

پیش از این، سه بار مسؤولان حکومتی در ولایت کندز، از کشته شدن ملاعبدالسلام آخوند، والی نام نهاد گروه طالبان در کندز، خبر داده بودند. یک بار آنان خبر دادند که ملا عبدالسلام در ولسوالی دشت ارچی از سوی دو فرد ناشناس که خود را منفجر ساختند، کشته شد اما در هر سه بار این خبر تکذیب شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟