طالبان مذاکره با نمایندگان کابل در نروژ را تکذیب کرد

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 6356

به گزارشخبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، از چند روز گذشته خبر سفر هیئت شش نفره از سوی حکومت وحدت ملی افغانستان به نروژ و دیدار با نمایندگان گروه طالبان در این کشور در صدر اخبار رسانه‌های این کشور قرار گرفت.

طالبان افغانستان حضور هیئت خود در نشست نروژ را تأیید کرده اما گزارش‌ها که گویا در مورد صلح با دولت افغانستان صحبت می‌کنند را رد کرده‌اند.

روز گذشته یک منبع دولتى در حکومت افغانستان گفته بود که در نشست نروژ،مذاکرات مستقیم در مورد صلح، میان هیئت‌هاى طالبان و دولت افغانستان نیز صورت خواهد گرفت.

اما طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نشست با نمایندگان دولت افغانستان مذاکره نمی‌کنند.

به گفته طالبان هیئت این گروه به رهبری طیب آغا مسئول دفتر سیاسی آن‌ها در قطر در نشست نروژ حضور خواهند یافت.

طالبان گفته‌اند که هیئت آن‌ها به دعوت رسمى نروژ در این نشست شرکت کرده و تصمیم دارند صدا و داعیۀ خود را از این طریق به گوش جهانیان برسانند.

در اطلاعیه طالبان آمده است: بعضى رسانه‌ها گفته‌اند که هیئت طالبان، با مقامات ادارۀ کابل، مذاکرات مستقیم در  اسلو انجام می‌دهند، این حرف حقیقت ندارد و این کنفرانس نیز برای چنین هدفی برگزار نشده است.

در  این نشست هیئت افغانستان شامل یونس قانونى معاون سابق حامد کرزی، انوارالحق احدى وزیر سابق تجارت و رئیس حزب افغان ملت، حسن بانو غضنفر وزیر سابق امور زنان و فرهادالله فرهاد عضو شوراى عالى صلح افغانستان است.

برخی منابع در حکومت وحدت ملی افغانستان می‌گویند که غنى، «حکمت خلیل کرزى» معاون وزارت امور خارجه این کشور را مسئول برگزاری مستقیم مذاکرات صلح با طالبان قرار داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟