طالبان مذاکرات صلح افغانستان را بایکوت کرد

  • انتشار: ۲۵ حمل ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 110478

پس از اعلام دولت بایدن مبنی بر خروج ۳۵۰۰ نیروی آمریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر، سخنگوی طالبان از امتناع این گروه به شرکت در مذاکرات صلح با دولت افغانستان خبر داد.

به نقل از  دیلی بیست، نعیم وردک، سخنگوی بخش سیاسی طالبان گفت: تا خروج کامل نیروهای خارجی از سرزمینمان، امارت اسلامی در هیچ کنفرانسی که بخواهد درباره افغانستان تصمیم بگیرد حاضر نخواهد شد.

این تحریم ضربه دیگری بر تلاش های آمریکا در برقراری آتش بس و معاهده صلح میان این گروه و دولت کابل در آستانه کنفرانس استانبول در ماه آوریل بود. 

یک وزیر سابق طالبان و از اعضای کنونی کمیسیون نظامی این گروه به دیلی بیست گف که طالبان از آمریکا به دلیل عدم وفاداری به معاهده ۲۹ فوریه و تعیین تاریخ پایان آوریل ۲۰۲۱ برای خروج کامل از افغانستان ناامید شده است با طولانی شدن حضور آمریکا در افغانستان آمریکا اعتماد طالبان را خدشه دار کرد. طالبان از جنگ خسته نیست آمریکا باید افغانستان را به افغان‌ها واگذار کند.

آنتونی بلینکن، و لوید آستین، وزیران خارجه و دفاع بایدن امروز در بروکسل متحدان ناتو  را در جریان طرح های آمریکا برای عقب‌نشینی از افغانستان قرار می‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟