طالبان: فقط زندانیانی که نامشان در فهرست ۵ هزار نفری است را تحویل می گیریم

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 80934
سهیل شاهین

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت این گروه تنها زندانیانی را که نامشان در فهرست ۵ هزار نفری است تحویل خواهد گرفت.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: طالبان فهرست زندانیانی را که قرار است آزاد شوند به آمریکا داده و در زمان تبادل و تحویل‌گیری بر اساس همان فهرست، زندانیان را تحویل خواهند گرفت.

این در حالی ‌است که اشرف غنی امروز فرمان آزادی هزار زندانی گروه طالبان را صادر کرد. برخی منابع گفته اند که این زندانیان شامل طالبانی می‌شود که مدت حبس‌شان تمام شده و یا سالمند هستند.

بر بنیاد توافق آمریکا و طالبان، افغانستان باید ۵ هزار زندانی گروه طالبان را پیش از آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی آزاد کند. اشرف غنی پیش از این با هرگونه آزادی زندانیان گروه طالبان پیش از آغاز مذاکرات مخالفت کرده‌ و گفته بود دولت افغانستان تعهدی نسبت به آزادی این زندانیان ندارد.

با این حال، اشرف غنی روز گذشته در مراسم تحلیف خود وعده داد که فرمانی را درباره آزادی زندانیان صادر می‌کند؛ اقدامی که از سوی شماری از ناظران، حمل بر معامله او و آمریکا مبنی بر آزادی زندانیان در قبال به رسمیت‌شناختن ریاست جمهوری اش توسط واشنگتن شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟