طالبان: فرمان ممنوعیت کار زنان لغو نمیشود!

  • انتشار: ۵ دلو ۱۴۰۱
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 135417

ملا محمد عباس آخوند، سرپرست وزارت مبارزه با حوادث حکومت سرپرست طالبان گفته است که این گروه ممنوعیت کار زنان در مؤسسات غیردولتی ملی و بین‌المللی را لغو نمی‌کند.

به نقل از اطلاعات روز، آخوند این اظهارات را در صحبت با لیز دوست، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی در کابل مطرح کرده است. او گفته است: «این فرمان [ممنوعیت کار زنان] لغو نمی‌شود. جامعه جهانی باید فرهنگ اسلامی افغانستان را بپذیرد.»

وزارت اقتصاد حکومت سرپرست طالبان یک ماه پیش زنان را از کار در مؤسسات غیردولتی ملی و بین‌المللی منع کرد. از آن زمان تاکنون، به رغم درخواست‌ها بین‌المللی، این گروه از تصمیم خود عقب‌نشینی نکرده است.

منع کار زنان در مؤسسات غیردولتی، کار سازمان‌های امدادرسانی را نیز با چالش مواجه کرده است. چندین سازمان فعال در امور بشردوستان فعالیت‌های‌شان را متوقف و یا کاهش داده‌اند.

این درحالی است که مردم افغانستان سردترین زمستان را در دست‌کم دو دهه‌ی اخیر تجربه می‌کنند. براساس آمار وزارت مبارزه با حوادث طالبان، بیش از ۱۲۰ نفر در اثر سرما در کشور جان باخته‌اند.

افزون بر این، بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان در حال حاضر زیر خط فقر قرار دارند و توانایی تأمین غذایی مورد نیاز و مواد سوخت را ندارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟