طالبان سرخ کوتل بغلان را تصرف کرد

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13025

منابع امنيتى در بغلان تاييد کردند که منطقۀ سرخ کوتل ولايت بغلان، به تصرف طالبان درآمده است و نيروهاى امنيتى که از چهار روز بدينسو در محاصره بودند، توانسته اند خود را نجات دهند.

گفته می شود که طالبان، صبح امروز درمنطقه سرخ کوتل چشمۀ شير بغلان، به حملات شان شدت دادند که درنتيجه، نيروهاى امنيتى عقب نشينى کردند و ساحۀ سرخ کوتل، کاملاً به تصرف طالبان درآمد.

شمارى از نيروهاى امنيتى که در ساحۀ تپه جرمن هاى سرخ کوتل بغلان، از چهار روز بدينسو در محاصره قرار داشتند، امروز توانستند خود را از محاصره نجات دهند.

ذبيح الله مجاهد يکتن از سخنگويان طالبان نيز مى گويد که سرخ کوتل بغلان، کاملاً به تصرف طالبان درآمده است و تعداد زيادى از نيروهاى دولتى، کشته و زخمى شده اند.

مقام‌های محلی در ولایت بغلان تایید کرده‌اند که ماموران محاصره شده پولیس از محاصره گروه طالبان نجات یافته، اما پایگاه‌های آنها به دست این گروه افتاده است.

محمود حقمل سخنگوی والی بغلان گفته است که ۷۸ نفر از نیروهای پلیس محلی در منطقه‌ای موسوم به “سرخ کوتل” از یک هفته پیش به محاصره ستیزه‌جویان وابسته به گروه طالبان درآمده بودند.

او گفت که صبح روز چهارشنبه ۲۹ ثور در پی عملیات متمرکز نیروهای امنیتی، امکان خروج محاصره شدگان از مواضعی که در آنها گرفتار آمده بودند فراهم شد.

گفته می شود در جریان این عملیات هفت تن از این نیروها زخمی شدند و گروه طالبان هم ۱۳ کشته و چهار زخمی داده است.

عبدالستار بارز والی ولايت بغلان گفته که طالبان در خانه  های مردم سنگر گرفته و افراد ملکی را سپر ساخته اند؛ به همين دليل نيروهای امنيتى  بصورت درست پيش روی کرده نميتوانند.

سرخ کوتل در 12 کیلو متری شهر پلخمری و 400 متری شاهراه بغلان ،مزارشریف موقعیت دارد .

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟