طالبان: در ایام عید هیچ حمله ای به نیروهای امنیتی افغان صورت نگرفته است

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 63253
طالبان

سخنگوی طالبان اعلام کرد که اعضای این گروه در ایام عید فطر از حمله به نیروهای امنیتی افغان خودداری کرده و در حالت تدافعی قرار داشته‌اند.

اگر چه طالبان پیشنهاد برقراری آتش‌بس در دوران عید فطر از سوی دولت افغانستان را نپذیرفته بود اما طالبان از عدم انجام حملات تهاجمی به نیروهای افغان در ایام عید فطر خبر داده است.

به نوشته تسنیم،«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان به «سپوژمی» گفت: اعضای گروه طالبان در ایام عید فطر در حالت تدافعی قرار داشته و از حملات تهاجمی به نیروهای امنیتی افغان خودداری نموده است.

همچنین در صفحه توییتری مجاهد که درباره حملات روزانه طالبان به نیروهای امنیتی اطلاع رسانی صورت می‌گیرد در 3 روز نخست عید هیچ حمله‌ای به نیروهای امنیتی افغان گزارش نشده است.

تنها خبری که در ایام تعطیلات عید درباره عملیات‌های طالبان منتشر شده حملات راکتی این گروه به «بگرام» پایگاه مرکزی نیروهای خارجی در شمال کابل بوده است.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی در ایام تعطیلات عید فطر نیز عملیات‌های نظامی خود را علیه طالبان متوقف نکرده بود.

این در حالیست که رهبر طالبان در پیام عیدانه خود تاکید کرده بود تا زمانی که نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند نباید از اعضای این گروه انتظار توقف جنگ را داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟