طالبان: درباره آزاسازی پول های بلوکه شده افغانستان با آمریکا گفتگو می کنیم

  • انتشار: ۳ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 124400

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان با تایید آغاز مذاکرات میان نمایندگان این گروه و آمریکا گفته‌است که در این مذاکرات تلاش می‌شود تا پول‌های منجمد شده افغانستان آزاد شود.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، قرار است این مذاکرات هفته آینده در قطر آغاز شود.

سخنگوی طالبان در مورد این مذاکرات گفته است که مقام‌های طالبان در چوکات توافقات دوحه هرازگاهی با نمایندگان امریکا دیدار داشته که این دیدارها می‌تواند مفید واقع شود.

مجاهد افزوده است که با ادامه این دیدارها تعهدات تازه می‌شود و نگرانی‌ها از بین می‌رود. به گفته وی، در مذاکرات جدید «تلاش صورت می‌گیرد که پول‌های منجمدشده مردم افغانستان آزاد شود تا مشکلات اقتصادی حل گردد.»

سخنگوی طالبان همچنین گفته است که این دیدارها می‌تواند باعث «بنیانگذاری و تعلقات روابط دیپلماتیک میان دو طرف شود که به منفعت هر دو جانب است.»

وی گفت که طالبان به تعهداتش پایبند است و از جانب مقابل نیز خواسته است که هرازگاهی دو طرف نشست داشته باشند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه (۲ قوس) گفت که هیات آمریکایی با طالبان درباره «منافع ملی حیاتی ما» که شامل عملیات ضد تروریستی علیه داعش و القاعده، کمک‌های بشردوستانه، اقتصاد فروپاشیده‌ افغانستان و عبور امن از افغانستان برای شهروندان آمریکایی و افغان‌هایی که برای ایالات متحده کار می‌کردند، گفتگو خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟