طالبان خواستار معاضه دو استاد دانشگاه آمریکایی با انس حقانی شد

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17298

برخی منابع از طالبان اعلام کردند که این گروه در ازای تحویل دو استاد دانشگاه امریکایی، خواستار آزادی «انس‌حقانی» برادر رهبر شبکه حقانی شده است.

شبکه تلویزیونی «شمشاد» مدعی شد که طالبان در تماس با این شبکه تلویزیونی درباره احتمال مبادله دو استاد دانشگاه امریکایی با انس حقانی برادر شبکه حقانی شده است.

براساس این گزارش، در ازای تحویل دو استاد خارجی دانشگاه امریکایی، مقامات واشنگتن نیز انس حقانی برادر سراج الدین حقانی را آزاد خواهد کرد.

طالبان از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرده‌ است.

به گفته این منبع، گروه طالبان پس از آزادی انس حقانی جزئیات بیشتری را منتشر خواهد کرد.

آگوست سال گذشته طالبان دو استاد خارجی تبعه کانادا و امریکا را از دانشگاه امریکایی در کابل ربودند و هفته‌های گذشته با انتشار پیام ویدئویی خواستار آزادی زندانیان این گروه توسط دولت کابل شدند.

در این ویدئو بطور مشخص از سران شبکه حقانی نامی برده نشد.

این در حالی است که یک زوج امریکایی و کانادایی نیز از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون در اسارت شبکه حقانی هستند اما در ویدئوی منتشر شده مطالبه‌ همسانی را مطرح کردند.

با این حال دولت امریکا قبل از این نیز برای مبادله اسرا با طالبان وارد معامله شده بود که می‌توان از قضیه «باو برگدال» در ازای آزادی پنج فرمانده این گروه از زندان گوانتامو آزاد شد.

برخی از کارشناسان معتقدند که موجی از حملات انفجاری اخیر و تنش‌ها بین اسلام‌آباد و کابل بر سر انس حقانی بوده است زیرا وی نه تنها مرد شماره دو این گروه محسوب می‌شود بلکه برادر سراج الدین حقانی و فرزند بنیانگذار این گروه می‌باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟