طالبان حملات شان بر شهر فراه را دوباره اغازکردند

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 42182

به گزارش خبر گزاری اطلس,جنگ‌جویان طالبان حدود ساعت ۱۲ شب گذشته، حملات شان را از چندین جهت بر شهر فراه دوباره آغاز کردند. این جنگ، با حملات انتحاری و شلیک راکت و آرپی‌جی آغاز شده است.

منابع محلی در ولایت فراه گفته اند که طالبان شب گذشته از ساحات باغ نو و جاده بانگ رزاعتی آغاز شده و جنگ‌جویان این گروه جنگ را در اطراف محبس، مدیریت شهری حوزه‌های شهری تا نزدیکی های ساختمان فرماندهی پولیس و ساختمان ولایت، کشانیده اند.

طالبان هم‌چنان بر خانه رئیس شورای ولایتی فراه حمله کرده و با محافظان این مقام محلی درگیر شده اند. هر چند گفته می‌شود جنگ از ساعت پنج صبح به بعد با شدتی که تا آن زمان داشت، هنوز نیست، اما همچان این گروه در مناطق حوزه سوم امنیتی ولایت فراه و اطراف محبس این ولایت، با نیروهای امنیتی در جنگ اند.

در این حمله، جنگ‌جویان طالبان از خانه‌ها مردم و بلند منزل‌های اطراف شهر فراه، با سلاح های سنگین فرماندهی پولیس و زندان ولایت فراه را هدف قرار داد و بیشتر در پی تسخیر محبس ولایت فراه هستند.

منابع محلی در ولایت فراه از تلفات گسترده نیروهای امنیتی در این حمله نیز خبر داده است، اما شمار شان هنوز مشخص نیست.

این در حالیست که روز گذشته وزارت دفاع از بیرون راندن کامل جنگ‌جویان طالبان از شهر و اطراف شهر خبر داده بود. سخن‌گوی وزارت دفاع گفته بود که نیروهای امنیتی  طالبان را سرکوب کرده و حدود ده کیلومتر از شهر دور رانده اند.

آقای رادمنش به رسانه‌ها گفته بود، که روز گذشته حتی یک شلیک نیز در ولایت فراه صورت نگرفته است. در این حمله جنگ‌جویان طالبان که بیشتر از هوا هدف قرار گرفته اند، نیز تلفات جدی داشته اند.

جنگ‌جویان گروه طالبان دو شب پیش به صورت گروهی بر مرکز شهر فراه حمله کردند و قسمت های زیادی از شهر را در کنترول گرفتند.

پس از رسیدن نیروهای کمکی و شدت گرفتن حملات هوایی نیروهای ارتش و قوای ائتلاف، دوباره از داخل شهر عقب نشینی کردند.

این خطرناک ترین حمله گروهی طالبان در سال روان خورشیدی است که بر مرکز یک ولایت انجام شده است. هر چند این گروه تا حالا دست کم ده بار بر مراکز ولسوالی در ولایت مختلف حمله کرده و آن را سقوط داده اند. هر چند شماری از این ولسوالی‌ها دوباره به کنترل دولت درآمده اند، اما حملات گسترده طالبان و موفقیت‌های آنها در جنگ نشان می‌دهد که این گروه نسبت به سالهای پیش بسیار قدرتمندتر شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟