طالبان: جریان های مرموزی با نام کاروان های صلح، برای انصراف مردم از جهاد ایجاد شده است

  • انتشار: ۵ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44309

طالبان در واکنش به درخواست ریش سفیدان و فعالان مدنی برای تمدید آتش بس و صلح می گوید که جریان های مرموزی و تحصن هایی با نام کاروان صلح، تنها به هدف منصرف ساختن مردم افغانستان از جهاد تشکیل شده است.

به گزارش رویترز، طالبان درخواست ریش سفیدان افغان و فعالان را برای تمدید یک ماهه آتش بس رد کردند. طالبان گفته است که آمریکا صدها میلیون دالر هزینه شورای عالی صلح کرده است، در حالیکه این شورا هیچ کارایی نداشته است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه ای شعارهای صلح را رد کرده و به فعالان جامعه مدنی و سایرین تاکید کرد تا به این جنبش ملحق نشوند و گفت که اینها بازیچه دستان آمریکا و نیروهای بین المللی است.

در بیانیه آمده است؛ آنها درباره اشغال یا خروج نیروهای خارجی از افغانستان صحبت نمی‌کنند. هدف آنها این است که ما سلاح بر زمین بگذاریم و رژیمی را که مهاجمان بر مردم افغانستان اعمال کرده‌اند، بپذیریم.

در این اعلامیه طالبان در حالیکه تقاضای ریش سفیدان و فعالین را برای تمدید آتش بس برای ماه جاری رد کردند، گفته اند که طی ۱۷ ساله گذشته امریکایی ها و حامیان افغانشان از هیچ نوع تلاشی برای خاموش ساختن صدای به گفته آن ها جهاد مردمی، دریغ نکرده و برای تداوم اشغال شان از حربه های سرد استفاده کرده اند.

طالبان یکی از این حربه ها را ایجاد شورای صلح نامیده می گویند که امریکایی ها صد ها ملیون دالر را خرج شورای صلح نمودند، که به گفته این گروه مخالف حکومت افغانستان، ناکارا بوده است.

طالبان می گویند یگانه هدف جریان های مرموز و تصحن ها تحت عنوان صلح، منصرف ساختن مردم افغانستان از داعیه به گفته آن برحق جهاد است.

در بیانیه طالبان آمده است، صلح طلبان حرفی از اشغال برزبان نمی آورند و نه هم موضوع خروج خارجی ها را مطرح می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟