طالبان تصاویر حمله کنندگان بر قول اردوی 209 شاهین را به نشر سپرد

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2فرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 21119

طالبان تصاویر تروریست های انتحاری حمله کننده به قول اردوی 209 شاهین را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن از سربازان ارتش ملی شد، به نشر رسانده است.

ذبیج الله مجاهد سخنگوی طالبان با نشر تصویری از ده تن از افراد حمله کننده این گروه به قول اردوی 209 شاهین نوشته است، در این حمله بیش از 500 عضو ارتش در این قول اردو کشته و یا زخمی شده است.

در حمله خونین عصر روز گذشته بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ که حدود پنج ساعت به طول کشید، ده ها عضو ارتش ملی کشته و زخمی شده است، اما اظهارات ضد و نقیضی از کشته های این حادثه خونین به رسانه ها درز کرده است.

مسوولان در قول اردوی دوصد و نه شاهین می گویند: شمار مهاجمان شش تن بوده که پنج تن شان کشته و یک تن دیگرشان بازداشت شده است.

اما یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود گفته است که در حمله گروه تروریستی طالبان ۶۵ تن کشته و ۷۳ تن دیگر زخم برداشته اند.

از سوی دیگرسخنگوی ارتش آمریکا در کابل گفته است که در حمله مرگبار طالبان به قول اردوی ۲۰۹شاهین در شهر مزار شریف واقع در شمال کشور، ۵۰ نظامی افغان کشته شده اند.

شاهدان محل می گویند که نزدیک به ساعت یک و نیم پس از چاشت روز گذشته جمعه شش مهاجم مسلح با دو رنجر ارتش وارد قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ شدند و زمانی که در دروازه ی دوم شناسایی می شوند، به درگیری با نیروهای ارتش در این قول اردو می پردازند و سپس مسجد قول اردو را محاصره می کنند.

مسجدی که اعضای این قول اردو در آن برای ادای نماز جمعه جمع شده بوده اند، پس از پایان درگیری، آمارها در مورد شمار کشته و زخمی های این رویداد، متفاوت است.

مسوولان قول اردوی ۲۰۹ شاهین، شمار تلفات را ۸ کشته و یازده زخمی می گویند، هرچند شاهدان عینی شمار قربانیان این رویداد را بیشتر از این می گویند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین بیش از دوازده سال پیش در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ ایجاد شد که مسوولیت تامین امنیت ٩ ولایت شمالی و شمال شرقی را دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟