طالبان: تاکنون ۳۱۴ حمله بر روند انتخاباتی انجام شده است

  • انتشار: ۶ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69558

طالبان در اعلامیه ای مدعی شدند که از آغاز روند رای دهی تاکنون ۳۱۴ حملات خورد و کوچک توسط این گروه بر روند انتخاباتی انجام شده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در این اعلامیه گفته است که ۲ ولسوالی، ۱ بیس، ۱ حوزه و ۵ پوسته فتح و ۲۵۲ نظامی افغان کشته و زخمی شده اند.

مجاهد اظهار داشت که در روند تند عملیات الفتح، تا چاشت امروز ۳۱۴ حملات در سراسر کشور علیه انتخابات انجام شده است.

بر اساس این گزارش این حملات در ولایت های کابل، کنر، پکتیا، پروان، میدان وردک، غزنی، لغمان، پکتیکا، خوست، لوگر، بلخ، کاپیسا، جوزجان، بامیان، ننگرهار، بدخشان، قندوز، تخار، نورستان، هلمند، هرات، نیمروز، قندهار، فراه، بادغیس، فاریاب، سمنگان، دایکندی و زابل بر افراد امنیتی و مراکز انتخاباتی صورت گرفته است.

طالبان همچنین مدعی شده اند که در جریان عملیات ها، دو ولسوالی در تخار (بهارک و خواجه غار) ، یک بیس بزرگ در بغلان، یک حوزه امنیتی در پکتیکا و ۵ پوسته در قندوز به گونه کامل فتح گردید.

همچنان در این عملیات ها تا چاشت امروز، ۱۵۹ تن عسکر، پولیس و اربکی ها که مشغول نگهداری امنیت مراکز انتخاباتی بودند کشته و ۹۳ تن دیگر زخمی شده اند و ۱۳ عراده تانک های هاموی و ۱ موتر رینجر از بین برده شده و ده ها میل سلاح های سبک و سنگین و مهمات زیادی بدست آمده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟