طالبان به معترضان هلمندی هشدار داد

  • انتشار: ۹ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 38860

بعد از اینکه تعدادی از فعالان مدنی و به خصوص زنان در اعتراض به حملات انتحاری، خواهان توقف خشونت ها شدند، طالبان در بیانیه ای با هشدار به معترضان از آنان خواست از اعتراض دست برداشته و به مناطق تحت کنترل آنها نزدیک نشوند.

به گزارش خبرگزاری اطلس؛مردم هلمند در یک حرکت مدنی خود جوش، خواهان ختم خشونت طالبان در ولایت خود هستند و ده ها تن از زنان و مردان برای توقف خشونت های طالبان قرار است دست به راهپیمایی بزنند.

آنها قرار است امروز (پنج شنبه) از مرکز ولایت هلمند به سمت «ولسوالی موسی قلعه»، مقر طالبان، راهپیمایی کنند.

پس از اعلام فراخوان راهپیمایی بی‌سابقه ضد جنگ در جنوب ولایت هلمند، مرکز قدرت طالبان افغانستان، این گروه از معترضان خواسته است تا در مناطقی که در کنترل آنها است، راهپیمایی نکنند، در غیر آن صورت، این گروه مسئولیت پیامدهای آن را بر عهده نخواهد داشت.

طالبان با بیان اینکه نبرد آنها برای تامین صلح بوده و اشغال و دخالت آمریکایی در افغانستان آنها را وادار به جنگ کرده است، از مردم هلمند خواستند تا در مقابل پایگاه آمریکایی در هلمند دست به تظاهرات اعتراضی بزنند.

در بیانیه گروه طالبان آمده است، دشمنان از نام معترضان سوء استفاده می کنند و اگر خدای ناخواسته، اتفاقی روی دهد، مسئولیت آن را این گروه بر عهده نخواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟