طالبان: برگزاری انتخابات پیش از خروج نیروهای خارجی غیر قابل پذیرش است

  • انتشار: ۲۲ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 66084

«شیرمحمد عباس ستانکزی» عضو هیات مذاکره کننده طالبان تاکید کرد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حضور نیروهای خارجی در این کشور غیرقانونی و غیر قابل پذیرش است.

وی اظهار داشت: کشورهای اروپایی و آسیایی به ویژه جاپان، قرار است پس از امضای یک توافق با حکومت افغانستان، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را ضمانت کنند.

ستانکزی تصریح کرد: «بر اساس طرحی که ما درباره آن توافق خواهیم کرد، یک توافقنامه در برابر تضمین کنندگان امضا خواهد شد. امیدوارم که کشورهای اروپایی و آسیایی تضمین کنندگان این توافق باشند. در این باره تمامی طرف‌ها تصمیم خواهند گرفت و جاپان یک کشور مهم است و می‌تواند در میان تضمین کنندگان باشد.»

این عضو هیات مذاکره کننده طالبان تاکید کرد که پس از آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان ماده‌های توافقنامه با واشنگتن را عملی خواهد کرد.

ستانکزی همچنین درباره انتخابات نیز اظهار داشت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حضور نیروهای خارجی در این کشور برای طالبان غیرقانونی و غیر قابل پذیرش است.

وی به ایالات متحده هشدار داد که در صورت برگزاری این انتخابات پیش از توافق صلح، طالبان به نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز حمله خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟