طالبان با حضور مقامات ارشد دولت افغانستان در نشست پکن، ابراز مخالف کرد

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70322

طالبان تایید کردند که در نشست بین‌الافغانی به میزبانی چین شرکت خواهند کرد اما با حضور مقامات ارشد دولت افغانستان در این نشست مخالف هستند.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، به «دیلی تایمز» گفت: می‌توانم تایید کنم که نشست بین‌الافغانی به میزبانی پکن در تاریخ 28 و 29 اکتبر برگزار می‌شود و ما نیز در آن شرکت خواهیم کرد.

همچنین یک منبع به این روزنامه پاکستانی گفت که طالبان نسبت به حضور «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان و نیز دیگر مقامات ارشد دولتی در نشست مسکو مخالفت کرده است.

این گروه تاکید کرده که مقامات پایین رتبه افغان در این نشست حاضر شوند.

شاهین همچنین در توئیتی نوشت که «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان شب گذشته با «دینگ شی جون» نماینده ویژه چین در امور افغانستان و پاکستان دیدار کرد و درباره نشست بین‌الافغانی گفت‌وگو داشته است.

وی در رابطه با نشست پکن نیز اظهار داشت، این ادامه کنفرانس بین‌الافغانی در مسکو و دوحه خواهد بود و افراد بطور شخصی در آن حضور یافته و نظرات و دیدگاه‌های شخصی خود را بیان خواهند کرد.

دیلی تایمز افزود که مقامات در کابل در حال تشکیل هیئتی 25 نفره برای شرکت در نشست پکن و گفت‌وگو با طالبان است که در آن نمایندگان دولت نیز حضور دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟