طالبان: ادامه حضور نظامی ترکیه را تحمل نخواهیم کرد

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 117159

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که اگر چه این گروه خواهان روابط خوب با ترکیه است اما محافظت از فرودگاه کابل باید بر عهده مردم افغانستان باشد نه استانبول.

وی هشدار داد: تمایل طالبان به دستیابی به صلح در افغانستان با حمایت کشورهای اسلامی به معنای آن نیست که این گروه طرح ترکیه در محافظت از میدان هوایی بین المللی کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی را تحمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما خواهان برقراری روابط خوبی با ترکیه هستیم، ترکیه برادر ماست، از لحاظ اعتقادی نقاط مشترک زیادی با هم داریم و می‌خواهیم ترکیه فارغ از گذشته به حال و آینده تمرکز کند تا پس از آن بتوانیم گفتگو کنیم.

گفتنی است که اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به تازگی اعلام کرده است که با آمریکا برای تامین امنیت فرودگاه کابل به توافق رسیده و پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی، این کشور مسئولیت امنیت فرودگاه کابل را برعهده خواهد گرفت.

ترکیه ۵۰۰ نیرو در چارچوب ناتو در افغانستان دارد و گفته شده است که اگر مسئولیت امنیت فرودگاه کابل را بپذیرد، ممکن است به نیروی بیشتری نیاز داشته باشد.

در ماه اپریل سال روان میلادی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نیروهای این کشور و ناتو در افغانستان، تا ماه سپتامبر خارج خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟