طالبان اجساد 4 گروگان هزاره را در اطراف غزنی رها کردند

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 8015

مقامات در ولایت غزنی در مرکز کشور می گویند که اجساد چهار گروگان که از سوی طالبان به قتل رسیدند، به بستگان شان تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی به خبرگزاری بخدی گفت: “اجسا این چهار تن امروز پس از چاشت به خانواده شان تحویل داده شد و به زادگاه شان منتقل می شود.”

صبح امروز جسد چهار نفر در کنار جاده در منطقه اسپنده در حومه شهر غزنی پیدا شد، جنرال اسدالله صافی، قوماندان امنیه غزنی به خبرگزاری بخدی گفت که قربانیان گلوله باران شده اند.

آقای صافی گفته که ماموران پولیس حوالی ساعت پنج صبح امروز چهار جسد که در کنار جاده رها شده بودند را پیدا کردند.

گروه طالبان عامل این کشتار خوانده شده اما این گروه تا هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

یک باشنده محل به خبرگزاری بخدی گقت که قربانیان انجنیر رضا هاشمی، غلام حسن علی ازده و محمد یاسین باشندگان قریه چهارشنبه از مربوطات داوود ولسوالی جاغوری بودند.

او می گوید که هویت فرد چهارمی هنوز شناسایی نشده است.

محمد علی احمدی، معان والی غزنی می گوید که اجساد قربانیان توسط کمیته صلیب سرخ به شفاخانه ملکی غزنی منقتل شد.

به گفته او، طالبان روز گذشته در منطقه قیاغ در مسیر ولسوالی خوگیانی، این چهار نفر را اختطاف کردند و آنها را به منطقه لارم در نزدیکی جاغوری انقتال دادند.
تمامی این چهار قربانی متعلق به قوم هزاره هستند که برای دیدار با خانواده شان می خواستند از راه ولسوالی ناهور به جاغوری بروند.

احمدی می گوید که تلاش بزرگان قومی برای رهایی گروگان ها به نتیجه نرسید و طالبان به شکل فجیع آنها را کشتند.

این در حالیست که گروه طالبان پس از نشر گزارش یوناما در مورد تلفات غیرنظامیان که این گروه بیشتر مسئول کشتار افراد ملکی شناخته شده، این گزارش را رد کرده است.

طالبان مدعی شده که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان یک اداره جدید تشکیل داده اند .

در ماه حمل امسال نیز طالبان در حومه شهر غزنی، سه نفر را در ملاء عام گلوله باران کردند.انها قبل از این که گلوله باران شوند، به جرم قتل یک داکتر در محکمه صحرایی این گروه به قصاص محکوم شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟